

ÖDERO BLOG
Ürün Bulma Rehberi
Dropshipping sistemi, klasik ticari sürece bir aracının dahil olmasıyla çalışır. Stoksuz e-ticaret yapan girişimciler, bu süreçte bir satıcıdan çok aracı rolü üstlenirler. Tüketiciler bu firmaları satıcı olarak görürken üretici ve tedarikçiler aracı olarak görür. Temelde stoksuz e-ticaretçilerin yaptığı iş aslında perakendeciliktir ve bu süreçte parayı satış komisyonu olarak kazanırlar. Dropshipping sisteminde süreç şu şekilde işler:
Dropshipping yapmanın temelinde tedarikçilerle anlaşıp çeşitli ürünlerin satılması vardır. Bu süreçte stoksuz e-ticaret girişimcisi olarak şirketinizi ve e-ticaret sitenizi kurmanız yeterlidir. Ardından üretici ve tedarikçilerle anlaşarak ürünleri pazarlayabilir, müşterilere stoksuz satış yapabilirsiniz. Stoksuz e-ticaret yapmanın 10 temel adımı şu şekildedir:
Stoksuz e-ticaret için seçeceğiniz ürünlerin bazı özelliklere sahip olması gerekir. Aslında aklınıza gelebilecek hemen her ürünü dropshipping ile satabilirsiniz, fakat kâr marjını yükseltmek istiyorsanız satabileceğiniz ürünler arasında eleme yapmalısınız. Dropshipping ürün seçimi sürecinde dikkat etmeniz gerekenleri şöyle sıralayabiliriz:
Şimdi, bu kapsamdaki başlıca ürün gruplarını ve dropshipping ürün önerilerini listeleyelim.
Dropshipping yapmak için kullanabileceğiniz en verimli platform elbette kendi e-ticaret sitenizdir. Fakat başlangıçta güven inşa etmek ve markanızı yaygınlaştırmak için uzun bir süreye ihtiyacınız olacaktır. Bu noktada halihazırda müşteri kitlesi ve güvenilir kimliği bulunan sanal pazar yerleri ile stoksuz e-ticaret yapmaya başlayabilirsiniz. Türkiye’de hizmet veren ve dropshipping için uygun olan başlıca platformlar şunlardır:
Bu platformları tercih ettiğinizde platformdaki müşteri kitlesine hitap edebilir, platformun adından gelen güvenden faydalanabilirsiniz. Ayrıca platformlarda bulunan sanal POS’lar üzerinden ödeme alabilirsiniz. Kendi e-ticaret sitenizi kurduğunuzda ise bir sanal POS altyapısı alabilir ve link ile ödeme alma gibi alternatif yöntemleri değerlendirebilirsiniz.
Stoksuz e-ticaretin en önemli dinamiklerinden biri tedarikçilerdir. Bu aşamada doğrudan bir tedarikçiyi, üreticiyi veya toptancıları tercih edebilirsiniz. Fakat seçim sürecinde son derece hassas davranmalısınız. Çünkü sattığınız ürünleri müşterilerinize tedarikçiler gönderir ve bu süreci doğru yönetmeleri gerekir.
Tedarikçi seçerken detaylı araştırma yapmalı, referanslar bulmalı, numune ürünler alıp incelemeli ve tedarikçinin iş anlayışını iyice öğrenmelisiniz. Her yönüyle firmanız için doğru bir tedarikçi seçmelisiniz. Seçeceğiniz stoksuz e-ticaret tedarikçilerinde bulunması gereken başlıca özelliklere ise şöyle örnekler verebiliriz:
Stoksuz e-ticaret yaparken başarılı olmak için dikkat etmeniz gereken bazı temel detaylar vardır. Bu süreçte başarınıza katkı sağlayabilecek birkaç ipucu verebiliriz:
Şimdi de en yaygın e-ticaret modelleri arasında bulunan stoksuz e-ticaret ile ilgili sıkça sorulan sorulara göz atalım.
Dropshipping ek iş olarak yapılabileceği için elde edilen geliri pasif olarak kabul edebilmek mümkündür. Fakat pasif gelirin temelinde bu gelir için aktif çalışmamak veya işe çok az süre ayırmak vardır. Stoksuz e-ticarete zaman ayırmak ve teknik olarak çalışmak gerektiği için elde edilen kazancı pasif değil de ek gelir sınıfına sokmak daha doğru olur.
Dropshipping yapmak için başlangıçta sadece şirket kuruluş maliyetleri vardır. Ardından e-ticaret sitesi ve online pazar yeri mağazaları için gerekli giderler de maliyete eklenebilir. Ürünlerin ücretleri genellikle satış sonrası ödendiği için çok büyük bir başlangıç sermayesine ihtiyaç yoktur.
Stoksuz e-ticaretin aylık kazancını belirleyen çeşitli faktörler vardır. Bu noktada ne kadar kazanacağınız, bu işe ayırdığınız süre ve emeğe göre değişir. Birincil iş olarak dropshipping yapıp pazarlama çalışmalarını etkin bir şekilde yürüttüğünüz takdirde önemli bir gelir elde edebilirsiniz.
Dropshipping yasal bir iş modelidir. Bu işi yaptığınızda e-ticaret aracısı ve perakendecisi olarak hizmet verirsiniz. Ayrıca stoksuz e-ticaret yaparken şirket kurmak ve vergi ödemek gibi yasal yükümlülükleri de yerine getirmeniz gerekir.
Stoksuz e-ticarette müşteri desteği; telefon, e-posta, iletişim formu, sosyal medya kanalları, WhatsApp hattı ve chatbot gibi farklı kanallar üzerinden sağlanabilir. Bu konuda önemli olan nokta müşteri taleplerine mümkün olan en hızlı şekilde dönüş yapmak ve gereken aksiyonları almaktır.
Doğru müşteri desteği, dropshipping’de başarı için çok önemli olan müşteri memnuniyetini artırmanızı sağlar. Müşteri memnuniyetini artırmak için uygulayabileceğiniz diğer yöntemler için “E-Ticarette Müşteri Memnuniyetini Artırma Rehberi” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.
E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.