E-ticarette başarılı olmanın en temel gerekliliklerinden biri, doğru sektöre girip doğru ürünleri satmaktır. Ürün seçimi konusunda kararsızlığınız varsa, bu durumu çok satan ürünlere odaklanarak çözebilirsiniz. E-ticaretin en çok satılan ürünleri ile doğrudan tüketici ihtiyaçlarına hitap edebilir, böylece satışlarınızı artırabilirsiniz. Peki, e-ticarette ürün nasıl seçilir ve 2024’te internetten en çok satılan ürünler hangileridir?
ÖDERO BLOG
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
Ürün Bulma Rehberi
E-Ticarette Satılacak Ürün Nasıl Seçilir?
E-ticaret yaparken satacağınız ürünü, markanızın faaliyet alanına göre seçmelisiniz. Bu, size ürünleri tanıma konusunda kolaylık sağlar. Özelliklerine hakim olduğunuz bir ürünü tanıtmak ve pazarlamak da sizin için kolay olur. Fakat markanız yeterince büyük bir ölçekteyse, alanınızla alakalı olan farklı sektörlerin ürünlerine de e-ticaret sitenizde yer verebilirsiniz.
Ürün seçiminde dikkat edeceğiniz önemli noktalardan biri, güncel trendlerdir. Bazı ürünler, dönemsel olarak popülarite kazanır ve satışları artar. Fakat uzun vadede her zaman kâr getirmez. Bu doğrultuda trendleri takip ederek popüler ürünleri satışa sunabilirsiniz. Gündemden düşen ürünlerin elinizde kalmasını önlemek adına da stokları çok kalabalık tutmamanızda fayda var.
E-ticarette satacak ürün bulmak için izlemeniz gereken bir diğer yol da çok satılan ürünlere bakmak. Çok satılan ürünler, genellikle temel ihtiyaçları ve günlük ihtiyaçları karşılayan sektörlerde bulunur. Öyleyse şimdi, e-ticaret sitelerinde ve pazar yerlerinde en çok satılan ürünlere bakalım.
2024'te En Çok Satılan Ürünler Nelerdir?
E-ticaret sektöründe çok satılan ürünleri bulmak için, e-ticaret sitelerinin “çok satanlar” bölümlerine göz atabilirsiniz. Aynı şekilde popüler pazar yerlerinde de bu kategori yer alır. İnternet üzerinden en çok satın alınan ürünlerle ilgili istatistikler ise genellikle Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanır. İşte, Ticaret Bakanlığının “Türkiye'de E-Ticaretin Görünümü” raporuna göre e-ticarette en çok hacme sahip olan sektörler ve bu sektörlerin en çok satılan ürünleri:
- Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar
- Ayakkabılar
- Gömlekler
- Montlar ve Ceketler
- Pantolonlar
- Elbiseler
- Elektronik
- Cep Telefonları
- Dizüstü Bilgisayarlar
- Televizyonlar
- Ağ Sistemleri
- Masaüstü Bilgisayarlar
- Beyaz Eşya ve Küçük Ev Aletleri
- Airfryer ve Fritözler
- Klimalar
- Mutfak ve Yemek Aletleri
- Çamaşır Makineleri
- Buzdolabı
- Gıda ve Süpermarket
- Meyve ve Sebzeler
- Çaylar ve Demleme İçecekler
- Et ve Deniz Ürünleri
- Yumurtalar
- Kahve
- Yemek
- Hamburger
- Kebap
- Pizza
- Pide
- Döner
- Tatlı
- Dondurma
- Dijital Hizmetler
- Yayınlar ve e-kitaplar
- Filmler ve müzikler
- Uygulamalar
- Oyunlar
Bunlara ek olarak, ilgili rapora göre e-ticaret hacmi en yüksek sektörler arasında havayolları ve seyahat sektörleri de bulunuyor. Havayolları ve seyahat sektörleri; uçak bileti, otobüs bileti, otel rezervasyonu vb. hizmetlerin satışını içeriyor.
E-Ticarette Hangi Ürünleri Satabilirim?
E-ticaret için ürün yelpazenizi yukarıda listelediğimiz çok satılan ürünlerden oluşturabilirsiniz. Fakat çok satanların yanında, dönem dönem yükselişe geçen ürünleri de satabilirsiniz. Bu ürünleri seçerken, pazarlarken ve satarken bazı detaylara da dikkat etmeniz gerekiyor. Şimdi, satabileceğiniz ürünlere göre bu detaylara yakından bakalım.
Yemek ve Yiyecek Ürünleri E-Ticarette Nasıl Satılır?
Yemek ve yiyecek ürünlerini e-ticarette satarken bu ürünlerin türlerine göre farklı yollar seçmelisiniz. Örneğin yemek kategorisi genellikle yemeye hazır, pişirilmiş, servis edilen fast food ve ev yemekleri ürünlerini içerir. Bu tür ürünleri e-ticarette satmak için “Q-Commerce (Hızlı Ticaret)” modelini seçmelisiniz. Bu model, online yemek uygulamaları üzerinden sipariş alıp hızlı bir şekilde müşteriye ürünü teslim etmeyi içerir.
Yiyecek ürünleri ise çoğunlukla paketli ürünleri kapsar. Paketli ürünler için hızlı servise gerek yoktur. Bu tür ürünler için önemli olan depolama şartlarıdır. Yiyecekleri, bozulmayacakları şekilde depolamanız gerekiyor. Ayrıca stok yönetimini de doğru yapmalı ve son tüketim tarihleri geçmeden ürünleri satabilmelisiniz. Ayırca paketli yiyecek ürünleri için hem e-ticaret sitenizi hem de online market uygulamalarını kullanabilirsiniz.
Giyim ve Aksesuar Ürünleri Satarken Nelere Dikkat Etmeliyim?
Giyim ve aksesuar ürünleri satarken, bu ürünleri doğru bir şekilde gruplandırmalısınız. Giyim ürünlerinde kumaş türü, kesim tarzı, renk, model, beden ve benzeri çok sayıda özellik bulunur. Her bir özellik için doğru bir gruplama yapmalı ve stoklarınızı da bu şekilde takip etmelisiniz. Ayrıca giyim ürünü satarken ürünün insan üzerinde nasıl durduğunu göstermek için manken kullanmalı, mankenin vücut ölçülerini ürün açıklamasına yazmalı ve kıyafetin bedeni ile ilgili detaylı bilgiler vermelisiniz.
Aksesuar ürünlerinin çoğunda beden kaygısı bulunmaz. Çünkü bu grupta çanta, takı, kemer, saat gibi ürünler bulunur. Bu noktada önemli olan detaylardan biri, ürünleri doğru açılardan fotoğraf çekmektir. Her bir ürün için birden fazla fotoğraf çekmeli ve bu fotoğrafların yüksek çözünürlükte olmasına özen göstermelisiniz.
Kitap, Film, Müzik ve Oyunlar E-Ticarette Nasıl Popülerleşir?
Kitap, film, müzik ve oyunlar, e-ticaretin dijital hizmetleri arasındadır. Burada kitabı dijital hizmetlerden ayırabiliriz çünkü kitaplar hem basılı hem de e-kitap olarak satılabilir. Film DVD’leri ve müzik CD’leri ise nadiren fiziki olarak alınır. Bu tür ürünlerin çok satılmasında rol oynayan detay, popülaritedir.
Yeni bir kitap, film, müzik veya oyun çıktığında kısa süreli bir popülarite yakalar. Bu popüler dönemleri kaçırmadan elinizdeki ürünlerin reklamını doğru bir şekilde yapmalısınız. Buna ek olarak eski dönemlerde çıkmış dijital ürünlerin popüler olması da mümkündür. Özellikle sosyal medyanın etkisiyle dönem dönem popülerleşen kitaplar, filmler, müzikler ve oyunlar için de her zaman tetikte olmalısınız.
Telefon Aksesuarları Satışında Nelere Dikkat Etmeliyim?
Akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla birlikte cep telefonu kullanımı da önemli ölçüde arttı. Yeni nesil telefonların özellikle ekran bölümlerinin hassas olması, bu cihazların ekstra korunmasını gerektiriyor. Söz konusu koruma ise genellikle telefon aksesuarları ile sağlanıyor. Bu nedenle telefon aksesuarı satarken dikkat etmeniz gereken ilk nokta, ürünlerinizin dayanıklı olmasıdır.
Kılıf ve ekran koruyucu gibi aksesuarların yüksek kaliteye sahip olması, markanızı her zaman öne çıkarır. Buna ek olarak bu ürünlerin uyumluluklarına da dikkat etmelisiniz. Her marka ve model için farklı bir ürün satmanız gerekiyor. Bu süreçte gelen siparişlerin detaylarına iyi bakmalı ve doğru ürünü gönderdiğinizden emin olmalısınız.
Çiçek ve Hediyelik Eşyalar E-Ticarette Nasıl Satılır?
Çiçekler de tıpkı yemek kategorisi gibi Q-Commerce modeline uygun ürünlerdir. Çünkü çiçekler, genellikle özel günlerde gönderilir. Özel günlerin ise belirli bir tarihi vardır ve çiçeğin de o tarihte alıcıya ulaşması gerekir. Bu nedenle çiçek satarken “aynı gün teslim” veya “ertesi gün teslim” gibi imkânlar da sunmalısınız.
Hediyelik eşyalar satarken de çeşitliliğe önem vermelisiniz. Bir kişiye hediye olarak alınabilecek çok sayıda ürün var ve müşterinizin aradığını bulmasını sağlamak istiyorsanız alternatifleri çoğaltmalısınız. Hediyelik ürün satışlarını artırmak için kişiselleştirilmiş ürünleri de tercih edebilirsiniz. Bu kişiselleştirilmiş ve özelleştirilebilir ürünler sayesinde müşterilerinize, kişiye özel hediyeler alma imkânı sunabilirsiniz.
Evcil Hayvan Ürünleri Satışında Başarılı Olmak İçin Neler Yapılabilir?
Evcil hayvan bakanlar, genellikle bu hayvanları aile bireyi gibi görürler. Bu nedenle internetten alışveriş yaparken de çok dikkatli davranırlar. Eğer internetten pet shop ürünleri satmak istiyorsanız, müşteri kitlenizin çok titiz kişilerden oluştuğunu bilmeli ve buna göre hareket etmelisiniz.
İnternetten evcil hayvan ürünü satarken başarılı olmak için, ürünlerin hayvan sağlığına zarar vermeyecek içeriğe ve malzemeye sahip olduğundan emin olmalısınız. Kaliteli ve temiz içerikli mamalar, tüy ve ağız sağlığını riske atmayan oyuncaklar satmalısınız. Böylece müşterilerinizi memnun edebilir ve tekrarlayan satışların oranını artırarak başarıya ulaşabilirsiniz.
RGB Işıklı Eşyalar E-Ticarette Nasıl Satılır?
RGB ışıklı eşyalar, son dönemlerin en popüler e-ticaret ürünleri arasında yer alıyor. Başta bilgisayar oyuncuları (gamer) olmak üzere birçok farklı müşteri grubu, bu ürünlerle ilgileniyor. İnternetten RGB ışıklı eşyalar satmak istiyorsanız, kataloğunuza işlevsel ürünler eklemelisiniz. Çünkü tüketiciler, işe yarayacak ürünlerin RGB ışıklara sahip olmasıyla ilgileniyor. Klavyeleri, mouse’ları, gece lambalarını, dekoratif ürünleri ve kumandalı RGB ampulleri bu ürünlere örnek olarak gösterebiliriz.
Robot Süpürgeler E-Ticarette Nasıl Başarıyla Satılır?
Robot süpürgeler de işlevsel teknolojilerle donatıldıktan sonra yaygınlaşmaya başladı. Dönemsel olarak popülerleşen bir ürün olsa da uzun vadede istikrarını her zaman koruyan bir cihaz. Bu nedenle robot süpürgeleri internetten başarıyla satmak için dönemsel kampanyalarınıza dahil etmelisiniz.
Robot süpürgeleri; bayram, yılbaşı, Anneler Günü, Sevgililer Günü, Black Friday gibi dönemlerde yapacağınız indirim kampanyalarına dahil edebilirsiniz. Böylece robot süpürge almak isteyen fakat fiyatından dolayı erteleyen müşterilere de ulaşabilir, satışlarınızı artırabilirsiniz.
Airfryer Ürünleri E-Ticarette Nasıl Popülerleşir?
Son dönemlerin en çok konuşulan ürünlerinden biri de airfryer. Geleneksel fritözlere alternatif olarak piyasaya çıkan ve yağsız pişirim yapabilmesinden dolayı tercih edilen bu cihazlar, mutfakların çoğuna girmeyi başardı. Dönem dönem popülaritesi düştüğü için uzun vadede her zaman çok satanlara giremeyen airfryer modellerinin popülerliği, çoğunlukla kampanya dönemlerinde artar.
Buna ek olarak sosyal medyadaki yemek tarifleri ve ürün inceleme videolarıyla da zaman zaman popülerleşmesi mümkündür. İnternetten airfryer satıyorsanız ve bu ürünün popüler olmasını istiyorsanız sık sık kampanya yapmalı, sosyal medya reklamlarına önem vermelisiniz.
El Yapımı Ürünler E-Ticarette Nasıl Başarıyla Satılır?
E-ticarette özel bir kitlesi bulunan bir başka kategori de el yapımı ürünler. El yapımı ürünleri internetten satmak için dikkat etmeniz gereken birçok detay var. Başarılı bir satış süreci için öncelikle ürünlerinizi doğru tanıtmalısınız. El yapımı ürünlerin işlevleri her zaman net bir şekilde görülemeyeceği için ürün açıklamasına ekstra özen göstermelisiniz.
El yapımı ürünlerde hassas olan bir diğer konu da fotoğraftır. Ev ortamında kaliteli ürün fotoğrafları çekmek zor olabilir. Eğer internetten el yapımı ürün satacaksanız, bu ürünleri kaliteli, profesyonel ve yüksek çözünürlüklü olacak şekilde fotoğraflamalısınız. Evde bu mümkün değilse bir fotoğraf stüdyosu ile anlaşabilirsiniz.
Ürünleri elinizde yaptığınız için standarda bağlanmış bir üretim söz konusu değildir. Bu da aynı ürünün her seferinde farklı bir şekilde çıkmasına sebep olabilir. Ürünlerinizi özellikle boyut ve görünüm açısından tek tip haline getirmeye özen göstermelisiniz. Bu şekilde müşteri memnuniyeti sağlayabilir, el yapımı ürünlerinizi başarıyla satabilirsiniz.
E-Ticarette Ürün Satarken Nelere Dikkat Edilmeli?
E-ticarette dikkat etmeniz gereken detaylara ürün bazlı değindik fakat genel olarak geçerliliği bulunan ve ne tür ürün satarsanız satın dikkat etmeniz gereken bazı detaylar da vardır. Örneğin internetten satışı yasak ürünler hakkında bilgi sahibi olmalı ve bu ürünlere e-ticaret sitenizde yer vermemelisiniz. İnternetten ürün satarken başarılı olmak için gözden kaçırmamanız gereken temel detayları ise şöyle sıralayabiliriz:
- Doğru ürünleri seçin
- Aktif reklam ve pazarlama yapın
- Kampanya dönemlerini kaçırmayın
- Pazar yerlerinde mağaza açın
- Kendi e-ticaret sitenizi açın
- Güvenli ödeme altyapısına sahip olun
Ürün seçimini doğru yapmalısınız fakat bu tek başına yeterli değildir. Reklam ve pazarlama çalışmalarına önem vermeli, bu konuda her zaman aktif olmalısınız. E-ticaret için özel günler adına kampanyalar yapmalı, bu dönemleri kaçırmamalısınız. Firma ölçeğinize ve bütçenize bağlı olarak, mümkünse hem online pazar yerlerinde satış yapmalı hem de e-ticaret sitesine sahip olmalısınız. E-ticaret sitenizde ise mutlaka güvenli bir ödeme altyapısı kullanmalısınız.
E-ticaret siteniz için güvenli ödeme altyapısına, Ödero ile sahip olabilirsiniz. Koç Holding ve Token Finansal Teknolojiler güvencesiyle hizmet veren Ödero, ayrıca TCMB lisansına ve uluslararası güvenlik standartlarını sağladığını gösteren PCI-DSS Level-1 sertifikasına sahiptir. E-ticaret sitenizde güvenli bir ödeme deneyimi sunmak için Ödero’nun Sanal POS ve diğer online ödeme çözümlerinden faydalanabilirsiniz.
Diğer içeriklere göz at
E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.