ÖDERO BLOG
Ürün Bulma Rehberi
Bundle ürün, birden fazla ürünün tek seferde satın alınabileceği şekilde bir araya getirildiği pakete verilen isimdir. Çoğunlukla birbiriyle ilgili veya birbirini tamamlayan ürünlerden bundle yapılır. Fakat farklı tür ve kategoriden ürünlerin bir arada sunulduğu da sıkça görülür.
Bundle ürünler hem satıcı hem de alıcı için avantajlıdır. Bu nedenle özellikle e-ticarette sıkça uygulanır. Satıcı, tek seferde normalden daha fazla ürün satmış olur ve satışlarını artırır. Alıcı ise ayrı ayrı aldığında daha fazla ödemesi gereken ürünleri bir aradayken daha uygun fiyatla alır.
E-ticarette bundle ürünler, ortalama sepet tutarını artırdığı için önemlidir. Düşük sepet ortalamaları aynı maliyetle daha az kâr etmeniz anlamına gelir. Dolayısıyla sepet ortalamasını yüksek tutmak gerekir. Bundle ürünler, bu konuda oldukça etkilidir. Bir ihtiyacını karşılamak isteyen tüketici, o an için ihtiyacı olmasa da daha sonraki ihtiyaçları için bundle ürünler alabilir.
Bundle ürünler ile e-ticarette müşteri memnuniyetini artırmanız da kolaylaşır. Avantajlı ve uygun fiyatlı alışveriş yapmış olma motivasyonu yaşayan müşterilerin sadakati artar. Bu da hem müşterilerin memnun olmasına hem de gelecekteki satışların artmasına etki eder. Geleneksel ticaretin de en eski yöntemlerinden biri olan bundle ürünler, e-ticarette çok daha etkili bir satış stratejisi olabildiği için önemlidir.
Bundle ürün paketlerini farklı stratejiler ile hazırlayabilirsiniz. Bu yöntemi yeni çıkan bir ürünün tanıtımını yapmak için veya uzun süredir satılmayan ürünleri satmak için kullanabilirsiniz. Her bundle paketi için farklı bir yöntem izlemeniz gerekir. Kullanabileceğiniz paket çeşitleri ve bundle ürün örnekleri şu şekildedir:
Saf paketleme sadece paket halinde alınabilen ve ayrı ayrı satılmayan ürünlerden oluşan bundle türüdür. Örnek olarak saç şekillendirme setlerini gösterebiliriz. Düzleştirici, bukle belirginleştirici ve benzeri başlıklara sahip olan bu setlerdeki ürünler saf paketleme yöntemiyle satışa sunulur, ayrı ayrı satılmaz.
Piyasaya çıkan yeni bir ürünün tanıtımı için yeni ürün paketleme yöntemi kullanılır. Bu yöntemde popüler bir ürünle yeni çıkan ürün aynı bundle içerisine konulur. Genellikle yeni ürün hediye edilir. Yeni bir kahve üreten markanın kahve makinesi ile birlikte yeni kahvelerden göndermesi, bu yönteme örnek olarak gösterilebilir.
Karıştır ve eşleştir bundle paketi, müşterilere seçme özgürlüğü sunulan yöntemdir. Müşteri, belirli kategorilerde yer alan ürünlerden dilediklerini seçerek kendi bundle ürününü yaratabilir. Örneğin “3 al 2 öde” kampanyasını tişört kategorisinin tamamına uygulamak, müşterinin 3 üründen oluşan paketi kendi kendine oluşturmasını sağlar.
Çapraz satış paketleri, en yaygın bundle ürün çeşitlerinden biridir. Çünkü bu yöntemde bir ürün ile onu tamamlayan ve birlikte kullanılan başka ürünler aynı pakette satılır. Yaygın örneklerden biri, dizüstü bilgisayar alan tüketiciye kablosuz fare, laptop çantası ve standı gibi ürünleri de aynı pakette vermektir. Yeni nesil kahvecilerde birlikte satılan kahve ve tatlı kombinasyonları da çapraz bundle paketi olarak kabul edilebilir.
Hediye paketleri, hediyelik ürünlerin tek bir pakette satışa sunulmasıdır. Çoğunlukla özel günler için hazırlanan bu bundle paketleri, kurumsal hediye alanında da sıkça karşımıza çıkar. Örnek olarak Sevgililer Günü için hazırlanan çikolata, çiçek, oyuncak ve parfüm gibi ürünlerden oluşan hediye paketlerini gösterebiliriz. Firmaların çalışanlarına yılbaşı gibi dönemlerde verdiği ajanda, kalem, kupa ve benzeri hediyelerden oluşan paketler de genellikle bundle ürün olarak satılır.
Popüler bundle ürün çeşitlerinden biri de stok temizleme paketleridir. Stok temizleme paketleri; elde kalan, satışı yavaşlayan veya uzun süredir tüketiciler tarafından tercih edilmeyen ürünleri, popüler ve çok satan ürünlerle paket haline getirerek satma yöntemidir. Son kullanma tarihi gibi kısıtlara sahip olan atıştırmalıklar ile içeceklerin birlikte satılması, stok temizleme paketlerinin yaygın örneklerindendir. Stok fazlası ürünleri satma yöntemleri arasında da yer alan bu bundle türü, depoda yeni ürünlere yer açmak için de kullanılır.
Bir alana bir bedava paketleri, adından da anlaşılabileceği üzere aynı ürünün ikincisinin bedava olarak verilmesidir. Hem geleneksel hem de e-ticarette oldukça yaygın bir yöntemdir. Geleneksel ticaret ile e-ticareti birleştiren yemek sipariş uygulamalarında bunun örneklerine sıkça rastlanır. Bir pizza alana bir pizza bedava kampanyaları bu bundle paketlerine örnektir.
Bundle paketleri ile işletmenize önemli avantajlar sağlayabilirsiniz. Bundle ürün avantajlarından bazıları şöyledir:
Bundle kampanyaları genellikle avantajlıdır; fakat hatalı uygulamalar, bazı dezavantajlara yol açabilir. Bundle ürün dezavantajları için şu örnekleri verebiliriz:
Bundle ürün oluşturmak temelde basittir, fakat doğru adımlar atarak ilerlemeniz başarı oranını artırır. Bundle ürün oluşturma adımları kısaca şöyledir:
Bundle ürün hazırlarken dikkat etmeniz gereken bazı detaylar var. Bu detayları gözden kaçırmadığınız takdirde dezavantajlı duruma geçme riskiniz minimuma iner. Söz konusu detaylar şu şekildedir:
Bundle ürünler sunduğunuz dönemlerde e-ticaret sitenizin trafiği artar, dolayısıyla sitenizin altyapısını güçlendirmeniz gerekir. Aynı şekilde ödeme sistemine de ekstra yüklenme olur. Ödeme işlemlerinin aksaması ise müşteri güvenini sarsar ve alışverişin tamamlanmasını engeller. E-ticaret sitenizde Ödero Sanal POS kullanarak bu riski ortadan kaldırabilirsiniz. Kesintisiz çalışan güçlü ve güvenli altyapıya sahip olan Ödero Sanal POS ile yarıda kalmayan ödeme deneyimi sunabilir, yüksek işlem başarısı elde edebilirsiniz.
Bundle ürün stratejisi hemen her sektörde rahatlıkla uygulanabilir. En çok uygulanan sektörler arasında ise teknoloji, kozmetik, giyim ve gıda vardır.
Bundle paket fiyatları, paketteki ürünlerin tekli fiyatlarının toplam tutarının altında olmalıdır. Bu süreçte kâr marjının çok düşmemesine de özen gösterilmelidir.
Bundle paketlerine farklı kategorilerden ürünler eklenmesi de mümkündür. Örneğin kitap, kahve ve kulaklık gibi üç farklı kategorideki ürünlerin bir arada sunulduğu paketler oldukça popülerdir.
Bundle stratejisi dijital ürünlerde de yaygın bir şekilde kullanılır. Birden fazla dijital hizmeti içeren paketler veya “bir kurs alana bir kurs bedava” gibi kampanyalar buna örnek olarak gösterilebilir.
Bundle ürünleri özel günlerde, sezon geçişlerinde ve Black Friday gibi popüler kampanya dönemlerinde sunmak daha etkilidir. Bu dönemlerde alışveriş miktarları yükseldiği için bundle ürünlerin görünürlüğü de artar.
Müşteriler tek tek ürün almak yerine bundle paketleri almayı genellikle fiyat avantajından dolayı tercih eder. Birlikte kullanılan ürünlerin bundle olarak alınması ise alışverişin kolay olmasından dolayı tercih edilir.
E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.