ÖDERO
Yardım Merkezi
Uzman destek ekibimizle en hızlı çözümü sunmak için buradayız. Aklınızdaki soru veya yaşadığınız problemle ilgili olan kategori altından destek içeriğine ulaşabilir veya sıkça sorulan soruları inceleyebilirsiniz.
Başvuru ve Sözleşmeler
Sıkça Sorulan Sorular
Ödero hizmetlerinden yararlanabilmek için şirket sahibi olmalı mıyım?
Evet, Ödero hizmetlerinden yararlanabilmek için şirket sahibi ve vergi mükellefi olmanız gerekir. Ödemeleriniz, başvuru esnasında şirketiniz adına doğrulanan banka hesabınıza aktarılır.
Başvurum ne zaman sonuçlanır?
Başvurunuzun hemen ardından ekibimiz sizinle iletişime geçer. Bilgi ve belgeleriniz eksiksiz ise 24 saat içerisinde başvurunuz sonuçlandırılır. Süreç, iş modeline ilişkin ek bilgi/belge talepleri sebebiyle uzayabilir. Mesai saatlerimiz hafta içi 09:00 - 18:00 arasıdır. Hafta sonu ve resmi tatil günlerinde yapılan başvurular takip eden ilk iş günü içerisinde cevaplanır.
Farklı web sitelerim için Ödero hizmetlerinden yararlanabilir miyim?
Evet, farklı web siteleriniz için ayrı ayrı başvuru yaparak Ödero hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Tek bir başvuru ile başvuru sahibinin farklı web sitelerine hizmet verilmemektedir.
Ödero komisyon oranları ne kadar?
Komisyon oranlarımızı destek@oderopay.com.tr adresine e-posta göndererek öğrenebilirsiniz.
Müşterilerim ekstrelerinde Ödero markasını görecekler mi?
Evet, Ödero ödeme hizmeti altyapısını kullanmanız hâlinde alışveriş yapan müşterileriniz, ekstrelerinde "ÖDERO-WEB SİTESİNİN ADI" bilgisini görürler.
Ödemelerimi nasıl alacağım?
Ödemeleriniz, başvuru esnasında doğrulanan banka hesabınıza aktarılır.
Ödemelerim ne zaman hesabıma geçer?
Müşterilerinizden başarılı şekilde tahsil edilen ödemeleriniz, sözleşme esnasında tanımlanan blokaj süresi bitiminde hesabınıza geçer. Blokaj süresi ise seçimlerinize göre değişmekle birlikte önceden belirlenip sözleşmeye eklenir.
Blokaj süresi tanımlanmasının amacı nedir?
Chargeback (ters ibraz) riski dolayısıyla karşılaşılan harcama itirazları ve çalıştığımız bankaların politikalarına istinaden blokaj süresi uygulanır.
Web sitemden geçen işlemlerin detaylarına nereden ulaşabilirim?
Müşterilerinizden gelen ödeme ve iptal/iadelerin toplamını ve detaylı raporunu, işlemler tamamlandıktan bir gün sonra günlük olarak Ödero Üye İş Yeri Paneli üzerinden takip edebilirsiniz.
Yurt dışından ödeme alabilir miyim?
Tarafımıza talepte bulunmanız hâlinde ve kurum politikasına uygun olduğu takdirde yurt dışından Mastercard ve Visa özellikli tüm kartlar ile ödeme alabilirsiniz.
Yurt içi kartlarından dövizli ödeme alabilir miyim?
Türk Parasının Kıymetini Koruma Hakkında Kanun gereği, Türkiye bankalarının kartlarından yurt içinde TL harici ödeme işlemi yapılamamaktadır.
İptal/iade işlemi nedir?
- İptal: Satış işlemi ile aynı gün içerisinde yapılan iptal talepleri, iptal işlemi olarak kabul edilir.
- İade: Satış işleminin ertesi günü ve sonraki günlerde yapılan iptal talepleri ise iade işlemi olarak tanımlanır.
İptal işleminin iadeden farkı, iptal işleminin ödeme ile aynı gün yapılmasıdır. İade işleminde ise satışın ertesi günü ve sonrasında yapılan iptaller dikkate alınır.
İptal/iade işlemlerimi nasıl yapabilirim?
Üye iş yeri paneli ve API üzerinden iptal/iade işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
İptal/iade işlemleri ücretli midir?
Hayır, iptal ve iade işlemleri ücretsizdir.
İptal ve iade tutarları müşterimin hesabına ne zaman geçer?
Bankaların çalışma prensiplerine bağlı olarak ortalama 2 ila 7 iş günü içerisinde müşterinizin ödeme yaptığı karta yansır.
TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne nasıl ve hangi koşullarda başvurabilirim?
TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvurmadan önce; sunduğumuz hizmetlerden kaynaklı olarak yaşadığınız -bireysel nitelik taşıyan, dolayısıyla ticari faaliyet kapsamına girmeyen- ihtilaf konusunda kuruluşumuza, uyuşmazlığa konu işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren en geç 2 yıl içerisinde yazılı başvuru gerçekleştirmiş olmanız gerekir.
Bu başvurunuz, başvuru tarihinden itibaren 20 gün içerisinde yanıtlanmamışsa yanıt verilmesi gereken 20 günlük sürenin bitiminden itibaren, başvurunuz olumsuz yanıtlanmışsa ya da verilen yanıtı yeterli bulmadıysanız yanıt tarihinden itibaren 60 gün içerisinde Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği (TÖDEB) Bireysel Müşteri Hakem Heyetine İlişkin Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik uyarınca konuyla ilgili TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvurma hakkınız bulunur.
TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti başvuru formuna https://todeb.org.tr/hakemheyetibasvuruformu/ adresinden ulaşabilirsiniz. Başvuru, ilgili bilgilerin doldurulması ve gerekli belgelerin yüklenmesi sonrasında www.todeb.org.tr adresi üzerinden elektronik olarak iletilebilir.
TÖDEB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvuru ile ilgili detaylı bilgilere buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Ayrıca bilgilendirme broşürünü de inceleyebilirsiniz.