ÖDERO BLOG

Google Sıralamanızı Yükseltecek 7 İpucu

Pazarlama Rehberi

20 Haziran 2023

E-ticaret sitelerinin rekabet ettiği alanlardan biri de Google’ın arama sonuç sayfasıdır. Burası e-ticaret siteleri için bir vitrindir ve üst sıralarda olmak, satışlara olumlu yönde etki eder. Bu nedenle siz de e-ticaret siteniz için gerekli çalışmaları yaparak üst sıralara çıkmayı hedeflemelisiniz.

Size yardımcı olması amacıyla “Google’da ilk sırada nasıl çıkarım, e-ticaret sitemi Google’da nasıl yükseltirim?” gibi soruların cevaplarına ve arama sonuçlarında üst sıralara çıkma yöntemlerine bakalım.

1. SEO Çalışmalarına Önem Verin

Arama motorlarında ilk sırada yer almak için dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, hiç şüphesiz SEO’dur. SEO (Search Engine Optimization) veya Türkçe karşılığı ile arama motoru optimizasyonu, bir web sitesini arama motoru algoritmasına uygun hâle getirme işlemidir.

SEO çalışmaları; metinler, URL’ler, görseller ve site mimarisi ile ilgili birçok iyileştirmeyi içerir. Bu noktada anahtar kelimeler büyük önem taşır. Spesifik ve detaylandırılmış anahtar kelimeler ile sitenizi daha üst sıralara taşıyabilirsiniz. Oldukça kapsamlı ve uzmanlık gerektiren bir süreci içerdiği için SEO konusunda profesyonel destek almanızda fayda vardır.

2. Detaylı ve SEO Uyumlu Ürün Açıklamaları Yazın

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin detaylı açıklamalara sahip olması da oldukça önemlidir. Çünkü Google, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için yeterli ve doğru bilgiler içeren siteleri daha üst sıralara taşımayı hedefler. Bu noktada satışa sunduğunuz ürünler hakkında tüketicilerin eksiksiz bilgiler edinmesi gerekir. Bunu sağlamak için ürün hakkında tüm detayları ve özellikleri ürün sayfasına eklemelisiniz.

Ürün ve hizmetleriniz için açıklama metinleri oluştururken de SEO detayını unutmamalısınız. İlgili ürünle alakalı anahtar kelime ve başlıkları içeren detaylı ürün açıklama metinleri, sitenizi daha üst sıralara taşımanız için size yardımcı olacaktır.

3. Kaliteli Ürün Görselleri Kullanın

Google, aramalardaki sıralamayı yaparken e-ticaret sitenizdeki görselleri de dikkate alır. Bu nedenle sitenizdeki görsellerin yüksek kaliteye sahip olması gerekir. E-ticaret sitenizde çoğunlukla ürün görselleri yer alır. Dolayısıyla kaliteli olması gereken görseller ürünlere ait olanlardır.

Ürünleriniz için görselin yanında video da ekleyebilirsiniz. Aynı zamanda bu videoların da kaliteli olmasına özen göstermelisiniz. Çözünürlüğü düşük medya içeriklerinin, sitenizin sıralama performansını düşürebileceğini unutmamalısınız.

4. Aktif Bir Blog Sayfası Oluşturun

Blog sayfaları, bir e-ticaret sitesini üst sıralara taşımanın en etkili faktörlerinden biridir. Verimli ve faydalı bilgiler içeren blog içerikleri, markanıza sektörel otorite getirir. Sektörel açıdan bilinirliğe sahip olmak ise Google’da üst sıralara çıkma konusunda faydalıdır. Ayrıca blog, SEO çalışmalarının uygulanması için son derece uygun bir alandır. Dolayısıyla blog içerikleriyle SEO verimliliği artar ve buna bağlı olarak sıralamanız yükselir.

Blog bölümünde paylaşacağınız yazılara da ekstra dikkat etmeniz gerekir. Bu bölümde SEO kurallarına uygun; anahtar kelimeler, başlıklar ve listelemelerle biçimlendirilmiş içeriklerin bulunmasında fayda var. Buna ek olarak infografik ve video gibi etkileşimli içerikler oluşturmak da sıralama için olumlu etki sağlar.

5. Sitenizi Mobile Uyumlu Hâle Getirin

5. Sitenizi Mobile Uyumlu Hâle Getirin 5. Sitenizi Mobile Uyumlu Hâle Getirin

İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin önemli bir kısmı, e-ticaret sitelerine mobil cihazlardan ulaşıyor. Akıllı telefonların hayatımızın içine yerleşmesi ve tabletlerin yaygınlaşması, mobil uyumlu site ihtiyacını ortaya çıkarıyor. Bu detaylara Google da dikkat ediyor ve mobil cihazlardan gelen kullanıcılar için mobil uyumlu e-ticaret sitelerini üst sıralara taşıyor.

Müşterilerinizin önemli bir bölümünün mobil cihaz kullanıcısı olduğunu göz önünde bulundurarak web sitenizi mobile uyumlu hâle getirmelisiniz. Böylece potansiyel müşterileriniz farklı cihazlardan arama yapsa bile e-ticaret sitenizin üst sıralarda çıkma ihtimali olur.

6. Site Açılma Hızını Artırın

Google arama sonuç sayfasında ilk sırada çıkmak için mutlaka yapmanız gerekenlerden biri de sitenizi hızlandırmak. İnternet kullanıcıları, birkaç saniye içinde açılmayan siteleri hızlı bir şekilde terk eder. Eğer siteniz yavaş açılıyorsa site terk etme oranınız yükselir. Kullanıcılar tarafından kısa sürede terk edilen sitelerin ise üst sıralarda çıkma şansı yoktur.

Kısacası siteniz ne kadar hızlı açılıyorsa sıralamada o kadar yukarıda olursunuz. Sitenizi hızlandırmak için öncelikle Google PageSpeed gibi bir araçtan yardım alarak sayfalarınızın hızını ölçün. Ardından problem yaşayan sayfaların içeriklerini düzenleyin. Bu noktada linklerin doğruluğu ve site içeriğinin ögeleri çok önemli.

Sayfalarınızda bulunan resim ve videoların çok büyük boyutlarda olması, sitenizi yavaşlatabilecek faktörlerden biridir. Bu ögeleri, masaüstü ve mobil cihazlara göre optimize etmeniz gerekir. Sitenizi yavaşlatan problemleri ortadan kaldırdığınızda sıralamada yükseldiğinizi görebilirsiniz.

7. Güvenlik Düzeyini Yükseltin

Google ilk sayfada gösterdiği sitelerin güvenlik düzeyine de çok dikkat eder. Güvenlik, Google için olmazsa olmazlardandır. Özellikle e-ticaret sitelerinin güvenli olması, tüketici tarafından da beklenen bir durumdur. Google, kullanıcıların daha iyi bir alışveriş deneyimi yaşaması için güvenlik düzeyi yüksek e-ticaret sitelerini ön plana çıkarır.

Bu noktada yapmanız gereken ilk işlem, SSL gibi sitenizin güvenli olduğunu gösteren sertifikaları almak. E-ticaret altyapısı, hosting ve ödeme yöntemleri gibi hizmetleri aldığınız firmaları güvenlik düzeyi yüksek olanların arasından seçmeniz de bu konuda size fayda sağlar.

Google Sıralamasının Satışlara Etkisi

Google’da üst sıralara çıkmak, satışlarınızı doğrudan etkileyebilir. Çünkü birçok internet kullanıcısı, arama sonuç sayfasının ikinci sayfasına bile geçmez. Bu nedenle ilk sayfada ve mümkün olan en üst sırada yer almalısınız. Üst sıralarda çıktığınız takdirde potansiyel müşterilerin sitenize girme ve alışveriş yapma ihtimali yüksektir.

Google sıralamanız, marka bilinirliği konusunda da etkilidir. Faaliyet alanınızla ilgili alanlarda sıkça üst sıralarda çıkmanız, markanızın daha fazla bilinmesini sağlar. Marka bilinirliği ise potansiyel müşterilerin markanıza güvenmesini sağlar. Markanıza güvenen potansiyel müşteriler, gerçek müşterilere dönüşür ve satışlarınız artar.

Arama motoru sonuç sayfasında üst sıralarda olmanız, markanızın bilinirliğini artırsa da reklama her zaman ihtiyacınız vardır. Reklam çalışmaları yapmadan e-ticaret markanızı büyütmeniz son derece zordur. E-ticaret sitenizin pazarlama çalışmalarında kullanabileceğiniz reklam tiplerine ise “Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir?” başlıklı yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Ödero Uzman İçerik Yazarları

Yazar Avatarı

Ödero, Koç Holding şirketlerinden Türkiye’nin lider ödeme sistemi platform sağlayıcısı Token Finansal Teknolojiler’in dijital ödeme çözümleri alanında hizmet veren uzman markasıdır. Ödero olarak, uluslararası PCI-DSS güvenlik standartlarına uygun sanal POS altyapımız ve işinizin ihtiyacına uygun tasarlanan ödeme ve tahsilat çözümlerimizle inovatif finansal çözümler üretiyoruz. Ödero uzman içerik yazarları, e-ticaret iş modelleri, ödeme sistemleri, finansal analiz, pazarlama stratejileri gibi geniş bir alanı kapsayan konularda güvenilir kaynak analizi yapar ve bu bilgileri sizler için kaleme alır.

Diğer içeriklere göz at

E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

27.08.2024
Renklerin Satış Üzerindeki Etkisi Nedir?
İnsanların duyguları üzerinde etkisi olan renklerden satış ve pazarlamada nasıl faydalanılır?
30.07.2024
Alternatif Ödeme Yöntemi Nedir, Nasıl Sunulur?
E-ticaret sitelerinde hangi sistemler müşterilere alternatif ödeme yöntemi olarak sunulabilir?
25.07.2024
Kapıda Ödeme Nedir, Güvenli Midir?
Ödeme alma yöntemlerinden biri olan kapıda ödeme nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?