ÖDERO BLOG

Sanal POS Entegrasyonu Nedir? Sanal POS Kurulumu Nasıl Yapılır?

Finans Rehberi

29.09.2025
Sanal POS entegrasyonu, ödeme altyapısı sağlayıcısının e-ticaret sitesi ve banka arasında köprü olmasını sağlayan teknik işlemdir. Sanal POS’unuzun çalışması ve ödeme alabilmeniz için entegrasyon sürecini tamamlamanız gerekir. Yani bir sanal POS firması ile anlaştıktan sonra e-ticaret sitenizde de kurulum yapmalısınız. Peki, sanal POS entegrasyonu nasıl yapılır?

Sanal POS (VPOS) Nedir?

Sanal POS veya VPOS (Virtual POS), e-ticaret firmalarının internet üzerinden tahsilat yapmalarını sağlayan altyapıdır. Kartlı ödemeler başta olmak üzere online ödeme yöntemleri ile alışveriş yapmayı mümkün kılan sanal POS, fiziksel POS cihazının sanal ortamda çalışan versiyonudur. Fiziki POS’a göre hız, kolaylık, daha fazla ödeme yöntemi destekleme ve uzaktan ödeme alma gibi ek avantajları vardır. Ödeme kuruluşları ve bankalar tarafından sunulan sanal POS; e-ticaret sitesi, mobil site ve mobil uygulama gibi farklı dijital kanallara entegre edilebilir.

Sanal POS Nasıl Alınır?

E-ticaret sanal POS çözümleri için lisanslı ödeme kuruluşlarına veya bankalara başvurabilirsiniz. Buradaki ayrım, bankaların sadece kendi sanal POS’larını vermeleridir. Lisanslı ödeme kuruluşları ise tüm bankalardan ödeme alınabilen ortak bir sanal POS altyapısı sunar. Dolayısıyla ödeme kuruluşundan sanal POS almak çok daha pratik ve avantajlıdır.

Sanal POS alabilmeniz için e-ticaret firmanızı ve e-ticaret sitenizi kurmuş olmanız gerekir. Yasal süreçleri tamamladıktan sonra başvurunuzu yapıp gerekli belgeleri ileterek altyapıyı alabilirsiniz. Sanal POS başvurusu için gerekli belgeler ise şu şekildedir:

  • Vergi levhası
  • Faaliyet belgesi
  • Şirket sahibinin veya yetkilisinin T.C. kimlik kartı fotokopisi
  • Ortaklı şirketler için ortakların kimlik fotokopileri ve ortaklık sözleşmesi
  • Banka hesap dekontu
  • Şirket adresini gösteren bir fatura (elektrik, su vb.)
  • Şirkete ait imza sirküleri
  • Sektör özelinde yasal zorunluluğu bulunan belgeler varsa (örneğin turizm firmaları için TÜRSAB Belgesi) bunların fotokopileri

Sanal POS Kurulumu Nasıl Yapılır?

Sanal POS’u canlıya almak ve tahsilata başlamak için kurulum sürecini tamamlamanız gerekir. Kurulum sürecinin doğru bir şekilde tamamlanması için ödeme altyapısı sağlayıcısının yönergelerine dikkat etmelisiniz. Genel hatlarıyla sanal POS kurulum adımları ise şu şekildedir:

SSL Sertifikası ve Güvenlik Adımları 

SSL sertifikası, müşterileriniz ile sunucu arasında şifreli bir köprü kurar. Bu sayede müşteri verileri üçüncü taraflarca görüntülenemez. Sanal POS üzerinden hassas finansal veriler geçeceği için bu sertifikayı mutlaka almalı ve sitenize eklemelisiniz.

Güvenlik adımı olarak da 3D Secure sistemini kullanmalısınız. Çoğu sanal POS bu sisteme uyumludur. E-ticaret sitenizi de bu sistemin altyapısını destekleyecek şekilde dizayn etmeniz halinde güvenlik düzeyini artırmış olursunuz.

Ek olarak güvenlik için sanal POS aldığınız sağlayıcının da TCMB lisansı ve PCI-DSS sertifikası olmalıdır. Bu niteliklere sahip olmayan firmalardan sanal POS hizmeti almamalısınız.

Sanal POS Sağlayıcı ile Entegrasyon 

Hizmet aldığınız sağlayıcı, size entegrasyon için API veya eklentiler sunar. Bunlar sayesinde sanal POS’u e-ticaret sitenize entegre ederek kurulumu tamamlayabilirsiniz. Sanal POS entegrasyon sürecinde dikkat etmeniz gereken nokta, API veya eklenti ile e-ticaret sitenizin altyapısı arasındaki uyumluluktur. Her altyapı için farklı eklentiler olabilir ve sizin de bu doğrultuda entegrasyon yapmanız gerekir. Konu hakkında yeterli bilgiye sahip değilseniz sanal POS sağlayıcınızın ekibinden veya bir profesyonelden destek alabilirsiniz.

Test ve Doğrulama Süreci 

Sanal POS’un kurulumunun bir adımı da test ve doğrulama sürecidir. Bu süreçte sanal POS firmasının sağladığı test kartları ile deneme ödemeleri yapmalısınız. Denemeleri farklı senaryolar ile kurgulayarak sanal POS’un tüm işlemlerde doğru çalışıp çalışmadığını kontrol edebilirsiniz. Bir sorunla karşılaşmanız halinde sanal POS sağlayıcısı ile iletişime geçmelisiniz. Tüm testler başarıyla tamamlandığında ise sanal POSu canlıya alıp tahsilata başlayabilirsiniz.

CMS'lerde Sanal POS Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

CMS yani içerik yönetim sistemi, kullanıcılara karmaşık kodlarla uğraşmadan ve derin teknik bilgilere sahip olmadan web sitesi yönetme imkanı veren bir sistemdir. Bu sistemde içerik yönetimini, hazır modüller ve eklentiler sayesinde kolayca yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizin altyapı sağlayıcısı tarafından size açılan panel, sizin CMS ekranınızdır. Ödeme sistemi entegrasyonu da bu panelden, modül ve eklentilerle yapılır.

Ülkemizde hizmet veren çok sayıda e-ticaret sitesi altyapısı vardır. Dolayısıyla CMS panelleri ve sanal POS entegrasyon süreçleri de birbirinden farklı olabilir. Bu nedenle kurulum ve entegrasyon işlemlerini CMS türünüze göre yapmalısınız.

Magento (Adobe Commerce) Sanal POS Kurulumu ve Entegrasyonu Nasıl Yapılır? 

Magento, sanal POS entegrasyonunu kolaylaştıran özelliklere sahip bir altyapıdır. Dahili olarak birçok sanal POS’un eklentisini içerisinde barındırır. Sanal POS’u Magento altyapısındaki bir siteye entegre etmek için şu adımları izleyebilirsiniz:

  1. Magento yönetici paneline giriş yapın.
  2. “Mağazalar > Yapılandırma” adımlarını takip edin.
  3. “Satışlar” butonuna tıklayın ve “Ödeme Metotları”nı seçin.
  4. Ödeme Metotları sayfasından sanal POS firmanıza ait eklentiyi bulun ve aktifleştirin.
  5. Sanal POS sağlayıcınızdan aldığınız API bilgileri ile ekrandaki kısımları doldurun.

ASP.NET Sanal POS Kurulumu ve Entegrasyonu Nasıl Yapılır? 

ASP.NET altyapısında sanal POS kurulumu genellikle kaynak kodların arayüze entegre edilmesiyle yapılır. Sanal POS eklentilerinin bulunmadığı bu sistemde bir yazılımcıdan destek almanızda fayda var. Kullanacağınız kodlar için ise sanal POS hizmeti aldığınız firma ile iletişime geçebilirsiniz.

Wix Sanal POS Kurulumu ve Entegrasyonu Nasıl Yapılır? 

Sürükle bırak yöntemiyle site kurma imkanı sunan Wix, kendi sanal POS’unun yanında üçüncü taraf sanal POS’ların entegrasyonuna da izin verir. Wix üzerinden de birkaç adımla sanal POS kurulumu yapabilirsiniz. İzlemeniz gereken adımlar ise şöyle:

  1. Wix hesabınıza giriş yapıp yönetim panelini açın.
  2. “Ayarlar > Ödemeleri Kabul Edin” sayfasına gidin.
  3. Sayfanın altındaki “Diğer Ödeme Seçenekleri” butonuna tıklayın.
  4. Açılan sayfada ödeme sağlayıcınızın eklentisini bulun ve “Bağla” butonuna tıklayın.
  5. Sanal POS sağlayıcınızdan alacağınız mağaza no, parola ve gizli anahtar bilgileri ile formu doldurun.
  6. Tekrar “Bağla” butonuna tıklayarak kurulumu tamamlayın.

Diğer E-Ticaret Platformlarında Sanal POS Kurulumu ve Entegrasyonu Nasıl Yapılır? 

Sanal POS entegrasyon ve kurulum süreci, diğer e-ticaret platformlarında da benzer şekildedir. Çoğu e-ticaret altyapısı eklentilerle çalışır ve bu en basit yöntemdir. API bilgileri sanal POS sağlayıcı firmadan alınır. Eklenti imkanı bulunmayan e-ticaret platformlarında ise kaynak kodlar kullanılır. Bu kodlar da sanal POS firmasından alınır, fakat platforma entegre etmek için uzman desteğine ihtiyaç vardır.

Karmaşık entegrasyon süreçleriyle uğraşmadan kolayca ödeme alabilmek için Ödero Sanal POS’u tercih edebilirsiniz. Koç Holding ve Token Finansal Teknolojiler güvencesiyle hizmet veren Ödero Sanal POS, TCMB lisansı ve PCI-DSS Level 1 sertifikasıyla da ödemeleri güvenli almanızı sağlar. Kolay entegrasyon, kesintisiz çalışan altyapı ve tüm bankalar için tek komisyon oranı gibi onlarca avantajdan faydalanmak için hemen Ödero üye iş yeri olun.

Sanal POS Kurulum ve Entegrasyonu Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Sanal POS güvenli midir?

TCMB lisansı ve PCI-DSS sertifikası olan ödeme sağlayıcılardan sanal POS almak güvenlidir. Bu sanal POS’ların şifreleme sistemleri doğru çalışır ve veri gizliliği en üst seviyede tutulur. Böylece güvenli ödeme almak ve ödeme yapmak mümkün olur.

Sanal POS komisyon oranları neye göre belirlenir?

Sanal POS komisyon oranları, ödeme sağlayıcının fiyat tarifesine göre değişir. Buna ek olarak e-ticaret firmasının büyüklüğü, sektörü, satış hacmi gibi çeşitli konular da komisyonun belirlenmesinde etkili olan detaylardır.

Sanal POS kurulumu ne kadar sürer?

Sanal POS kurulumu ortalama 3 ila 12 saat arasında sürer. Tüm kurulum ve entegrasyon süreçlerinin tamamlanmasının ardından bu sürenin geçmesiyle birlikte ödeme almak mümkün olur.

Şirket olmadan sanal POS alınabilir mi?

Şirket olmadan sanal POS almak mümkün değildir. Sanal POS, yasal süreçlerini tamamlamış e-ticaret şirketleri tarafından alınabilir.

Sanal POS ile taksit ve puan kullanımı mümkün mü?

Sanal POS ile taksit ve puan kullanımı mümkündür. Taksit kullanımı hemen her sanal POS’ta varken puan kullanımı; ödeme sağlayıcı, e-ticaret platformu ve banka arasında yapılan anlaşmaya bağlıdır.

Ödero Uzman İçerik Yazarları

Yazar Avatarı

Ödero, Koç Holding şirketlerinden Türkiye’nin lider ödeme sistemi platform sağlayıcısı Token Finansal Teknolojiler’in dijital ödeme çözümleri alanında hizmet veren uzman markasıdır. Ödero olarak, uluslararası PCI-DSS güvenlik standartlarına uygun sanal POS altyapımız ve işinizin ihtiyacına uygun tasarlanan ödeme ve tahsilat çözümlerimizle inovatif finansal çözümler üretiyoruz. Ödero uzman içerik yazarları, e-ticaret iş modelleri, ödeme sistemleri, finansal analiz, pazarlama stratejileri gibi geniş bir alanı kapsayan konularda güvenilir kaynak analizi yapar ve bu bilgileri sizler için kaleme alır.

Diğer içeriklere göz at

E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

10.10.2025
BIN Numarası Nedir? BIN Numarası Ne İşe Yarar?
Kart doğrulamasına yarayan BIN numarası hakkında bilinmesi gerekenler nelerdir?
2.10.2025
FAVÖK Nedir? FAVÖK Nasıl Hesaplanır?
Şirketlerin değerini ölçerken başvurulan FAVÖK, hangi kalemler ile hesaplanır?
23.09.2025
CVV Kodu Nedir, CVV Kodu Ne İşe Yarar?
İnternetten alışveriş yaparken sıkça karşılaşılan CVV kodu nereden öğrenilir?