ÖDERO BLOG
Finans Rehberi
E-ticaret sanal POS çözümleri için lisanslı ödeme kuruluşlarına veya bankalara başvurabilirsiniz. Buradaki ayrım, bankaların sadece kendi sanal POS’larını vermeleridir. Lisanslı ödeme kuruluşları ise tüm bankalardan ödeme alınabilen ortak bir sanal POS altyapısı sunar. Dolayısıyla ödeme kuruluşundan sanal POS almak çok daha pratik ve avantajlıdır.
Sanal POS alabilmeniz için e-ticaret firmanızı ve e-ticaret sitenizi kurmuş olmanız gerekir. Yasal süreçleri tamamladıktan sonra başvurunuzu yapıp gerekli belgeleri ileterek altyapıyı alabilirsiniz. Sanal POS başvurusu için gerekli belgeler ise şu şekildedir:
Sanal POS’u canlıya almak ve tahsilata başlamak için kurulum sürecini tamamlamanız gerekir. Kurulum sürecinin doğru bir şekilde tamamlanması için ödeme altyapısı sağlayıcısının yönergelerine dikkat etmelisiniz. Genel hatlarıyla sanal POS kurulum adımları ise şu şekildedir:
SSL sertifikası, müşterileriniz ile sunucu arasında şifreli bir köprü kurar. Bu sayede müşteri verileri üçüncü taraflarca görüntülenemez. Sanal POS üzerinden hassas finansal veriler geçeceği için bu sertifikayı mutlaka almalı ve sitenize eklemelisiniz.
Güvenlik adımı olarak da 3D Secure sistemini kullanmalısınız. Çoğu sanal POS bu sisteme uyumludur. E-ticaret sitenizi de bu sistemin altyapısını destekleyecek şekilde dizayn etmeniz halinde güvenlik düzeyini artırmış olursunuz.
Ek olarak güvenlik için sanal POS aldığınız sağlayıcının da TCMB lisansı ve PCI-DSS sertifikası olmalıdır. Bu niteliklere sahip olmayan firmalardan sanal POS hizmeti almamalısınız.
Hizmet aldığınız sağlayıcı, size entegrasyon için API veya eklentiler sunar. Bunlar sayesinde sanal POS’u e-ticaret sitenize entegre ederek kurulumu tamamlayabilirsiniz. Sanal POS entegrasyon sürecinde dikkat etmeniz gereken nokta, API veya eklenti ile e-ticaret sitenizin altyapısı arasındaki uyumluluktur. Her altyapı için farklı eklentiler olabilir ve sizin de bu doğrultuda entegrasyon yapmanız gerekir. Konu hakkında yeterli bilgiye sahip değilseniz sanal POS sağlayıcınızın ekibinden veya bir profesyonelden destek alabilirsiniz.
Sanal POS’un kurulumunun bir adımı da test ve doğrulama sürecidir. Bu süreçte sanal POS firmasının sağladığı test kartları ile deneme ödemeleri yapmalısınız. Denemeleri farklı senaryolar ile kurgulayarak sanal POS’un tüm işlemlerde doğru çalışıp çalışmadığını kontrol edebilirsiniz. Bir sorunla karşılaşmanız halinde sanal POS sağlayıcısı ile iletişime geçmelisiniz. Tüm testler başarıyla tamamlandığında ise sanal POS’u canlıya alıp tahsilata başlayabilirsiniz.
CMS yani içerik yönetim sistemi, kullanıcılara karmaşık kodlarla uğraşmadan ve derin teknik bilgilere sahip olmadan web sitesi yönetme imkanı veren bir sistemdir. Bu sistemde içerik yönetimini, hazır modüller ve eklentiler sayesinde kolayca yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizin altyapı sağlayıcısı tarafından size açılan panel, sizin CMS ekranınızdır. Ödeme sistemi entegrasyonu da bu panelden, modül ve eklentilerle yapılır.
Ülkemizde hizmet veren çok sayıda e-ticaret sitesi altyapısı vardır. Dolayısıyla CMS panelleri ve sanal POS entegrasyon süreçleri de birbirinden farklı olabilir. Bu nedenle kurulum ve entegrasyon işlemlerini CMS türünüze göre yapmalısınız.
Magento, sanal POS entegrasyonunu kolaylaştıran özelliklere sahip bir altyapıdır. Dahili olarak birçok sanal POS’un eklentisini içerisinde barındırır. Sanal POS’u Magento altyapısındaki bir siteye entegre etmek için şu adımları izleyebilirsiniz:
ASP.NET altyapısında sanal POS kurulumu genellikle kaynak kodların arayüze entegre edilmesiyle yapılır. Sanal POS eklentilerinin bulunmadığı bu sistemde bir yazılımcıdan destek almanızda fayda var. Kullanacağınız kodlar için ise sanal POS hizmeti aldığınız firma ile iletişime geçebilirsiniz.
Sürükle bırak yöntemiyle site kurma imkanı sunan Wix, kendi sanal POS’unun yanında üçüncü taraf sanal POS’ların entegrasyonuna da izin verir. Wix üzerinden de birkaç adımla sanal POS kurulumu yapabilirsiniz. İzlemeniz gereken adımlar ise şöyle:
Sanal POS entegrasyon ve kurulum süreci, diğer e-ticaret platformlarında da benzer şekildedir. Çoğu e-ticaret altyapısı eklentilerle çalışır ve bu en basit yöntemdir. API bilgileri sanal POS sağlayıcı firmadan alınır. Eklenti imkanı bulunmayan e-ticaret platformlarında ise kaynak kodlar kullanılır. Bu kodlar da sanal POS firmasından alınır, fakat platforma entegre etmek için uzman desteğine ihtiyaç vardır.
Karmaşık entegrasyon süreçleriyle uğraşmadan kolayca ödeme alabilmek için Ödero Sanal POS’u tercih edebilirsiniz. Koç Holding ve Token Finansal Teknolojiler güvencesiyle hizmet veren Ödero Sanal POS, TCMB lisansı ve PCI-DSS Level 1 sertifikasıyla da ödemeleri güvenli almanızı sağlar. Kolay entegrasyon, kesintisiz çalışan altyapı ve tüm bankalar için tek komisyon oranı gibi onlarca avantajdan faydalanmak için hemen Ödero üye iş yeri olun.
TCMB lisansı ve PCI-DSS sertifikası olan ödeme sağlayıcılardan sanal POS almak güvenlidir. Bu sanal POS’ların şifreleme sistemleri doğru çalışır ve veri gizliliği en üst seviyede tutulur. Böylece güvenli ödeme almak ve ödeme yapmak mümkün olur.
Sanal POS komisyon oranları, ödeme sağlayıcının fiyat tarifesine göre değişir. Buna ek olarak e-ticaret firmasının büyüklüğü, sektörü, satış hacmi gibi çeşitli konular da komisyonun belirlenmesinde etkili olan detaylardır.
Sanal POS kurulumu ortalama 3 ila 12 saat arasında sürer. Tüm kurulum ve entegrasyon süreçlerinin tamamlanmasının ardından bu sürenin geçmesiyle birlikte ödeme almak mümkün olur.
Şirket olmadan sanal POS almak mümkün değildir. Sanal POS, yasal süreçlerini tamamlamış e-ticaret şirketleri tarafından alınabilir.
Sanal POS ile taksit ve puan kullanımı mümkündür. Taksit kullanımı hemen her sanal POS’ta varken puan kullanımı; ödeme sağlayıcı, e-ticaret platformu ve banka arasında yapılan anlaşmaya bağlıdır.
E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.