ÖDERO BLOG

Özel Günlerde İndirim Yapılabilecek Ürünler Nelerdir?

Ürün Bulma Rehberi

20 Haziran 2023
Özel günler e-ticaret sektörü için büyük önem taşır. Çünkü bu dönemlerde, online alışverişi alışkanlık hâline getirmeyen tüketiciler bile internetten alışveriş yapma eğilimi gösterebilir. Bunun sebebi, özel günlerde yapılan yüksek oranlı indirimlerdir. Dolayısıyla özel günlerde satışları artırmak için bu bilgi ışığında bir pazarlama stratejisi belirlemek gerekir. Peki, hangi özel günde hangi ürün gruplarında indirim yapmak daha faydalı?

Özel Günlerde Hangi Ürünlerde İndirim Olur?

Genel olarak pazarlama kampanyalarını kitleye özel yapmanız gerekir ve özel günlerde hedef kitleniz çok daha spesifik müşterilerden oluşur. Bu nedenle özel günlerde indirim yapılacak ürünlerin, ilgili hedef kitleye doğrudan hitap etmesi gerekir. Örneğin Anneler Günü’nde genele hitap eden ürünlerde kampanya yapmak faydasızdır. Bu noktada hediye olarak sıkça tercih edilen ürünlerin hangileri olduğunu bilmenizde fayda var. Şimdi, bazı özel günlerde indirim yapılabilecek ürün önerilerine bakalım.

Anneler Günü Hediyeleri

Söz konusu anneler olduğunda hediyeler de çok özel bir şekilde seçilir. Bu aşamada atmanız gereken ilk adım, e-ticaret sitenizde bulunan ve annelere hitap eden ürünleri tespit etmeniz. İndirim ve kampanyaları sadece bu ürünler özelinde yaparak daha fazla dikkat çekebilirsiniz. İndirim yapabileceğiniz ürün gruplarını ise Anneler Günü hediyesi olarak bilinen ürünler oluşturur. Anneler Günü’nde indirim yapabileceğiniz bazı ürünleri şöyle sıralayabiliriz:

  • Kadın giyim ürünleri
  • Ayakkabı ve çanta
  • Kozmetik ve makyaj ürünleri
  • Çiçek ve çikolata
  • Takı ve mücevher
  • Parfüm ve deodorant
  • Züccaciye ve mutfak ürünleri
  • Küçük ev aletleri
  • Dekoratif objeler

Babalar Günü Hediyeleri

Babalar Günü’nde hediye listesi daha farklı şekillenir. Dolayısıyla indirim yapacağınız ürünleri gözden geçirmeniz gerekir. Bu noktada yetişkin erkeklerin ilgi alanlarına göre bir ürün yelpazesi hazırlamanızda fayda var. Babalara alınan bazı gelenekselleşmiş hediyeler olsa da siz bu yelpazeyi genişletebilir, daha fazla ürün grubunda indirim yapabilirsiniz. İşte, Babalar Günü’nde indirim yapabileceğiniz bazı ürün grupları:

  • Erkek giyim ürünleri
  • Ayakkabı ve kemer
  • Cüzdan ve kartlık
  • Kol saati
  • Kol düğmesi gibi aksesuarlar
  • Araba aksesuarları
  • Teknolojik ürünler
  • Tıraş makinesi
  • Parfüm ve deodorant

Sevgililer Günü Hediyeleri

Sevgililer Günü için kampanya yaparken ürünleri cinsiyetlere göre ayırmanıza ihtiyaç yoktur. Çünkü Sevgililer Günü’nde hedef kitle çiftlerdir. İlişkilerde çiftler birbirlerine hediye aldıkları için hem erkeklere hem de kadınlara hitap eden ürünlerde indirim yapabilirsiniz. Fakat daha etkili bir pazarlama için çiftlere özel olarak üretilmiş ürünlere öncelik verebilirsiniz. Sevgililer Günü’ne özel indirim ve kampanya düzenleyebileceğiniz ürün önerileri şöyle:

  • Sevgili kombinleri
  • Çiçek ve hediye kutusu
  • Ortak kullanılabilecek elektronik ürünler
  • Eşler için eve özel dekoratif ürünler
  • Tatil ve otel rezervasyonu
  • Kamp malzemeleri
  • İsme göre özelleştirilebilen ürünler
  • Çift olarak üretilen kupa, kıyafet, anahtarlık, kolye gibi ürünler

Bayram Hediyeleri

Bayramlar ülkemizde çok özel bir noktada olduğu için bayram hediyeleşmesi geleneği de devam ediyor. Dolayısıyla Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı gibi günler için de indirim kampanyaları yapmanız, bayramlarda satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Bayram için indirim yapacağınız ürünleri seçerken kişilerden çok ailelere ve evlere odaklanmalısınız. Peki, bayramlarda hangi ürünlerde indirim yapabilirsiniz?

  • Çay ve fincan takımları
  • Kahve, çikolata ve çeşitli hediyeler içeren tematik kutular
  • Kolonya ve gül suyu
  • Canlı veya yapay bitkiler
  • Ev dekorasyon ürünleri
  • Züccaciye ve mutfak ürünleri
  • Çocuklar için oyuncak ve kitap

Yılbaşı Hediyeleri

Yılbaşı, çok daha geniş bir kitleyi ilgilendirdiği için indirim yapabileceğiniz ürün gruplarının sayısı da fazladır. Aslında e-ticarette satılan birçok hediyelik ürün, yılbaşı kampanyasına dahil edilebilir. Bu noktada yukarıda sıralanan ürünlerin tümü için yılbaşı kampanyası düzenleyip indirim yapabilirsiniz.

Yılbaşı kampanyanızda, müşterilerin satın alma konusunda daha aktif olduğu Black Friday (Kara Cuma) dönemini de dikkate alabilirsiniz. Çünkü Black Friday kasım ayının sonuna denk gelir ve yılbaşına yakın bir dönemdir. Dolayısıyla bu iki dönemsel kampanyayı birleştirerek uzun vadeli bir indirim kampanyası da yapabilirsiniz.

Özel Günlerde Ne Tür Kampanyalar Yapılabilir?

Özel günlerde sadece indirim yapmanız yeterli olmayabilir. Bu nedenle özel günlere uygun şekilde farklı kampanyalar da düzenlemeniz gerekebilir. Kampanya içeriği konusunda ilgili özel günü referans alabilirsiniz. Fakat bu noktada kampanyaların yönetimini de dikkatli yapmalısınız. Özel günlerde düzenleyebileceğiniz kampanyalar için şöyle öneriler verebiliriz:

  • İlk kez alışveriş yapacaklara özel indirim
  • Sadık müşterilere özel indirim
  • Birden fazla üründen oluşan (bundle) paketler
  • Ekstra hediye içeren ürünler
  • X al Y öde kampanyası
  • X kategorisinden alışverişler yapanlara Y kategorisinde indirim
  • X ürünü alana Y ürününde geçerli indirim
  • X TL üzeri alışverişlerde geçerli Y TL indirim
  • Ücretsiz kargo kampanyası

Özel Günlerde Kampanya Yapmanın Faydaları

Özel günlerde kampanya yapmanın en önemli faydası elbette satışları artırmasıdır. Fakat sağladığı tek fayda bu değildir. Çünkü özel günlere bağlı satış artışı sadece birkaç gün sürer. Ancak bu özel günlerde yapılabilecek etkili kampanyalar, gelecekte de e-ticaret siteniz için faydalı olabilir.

Öncelikle özel günlerde e-ticaretteki hareketlilikten faydalanarak daha fazla kişinin ilgisini ürün ve hizmetlerinize çekebilirsiniz. Buna ek olarak kampanyalar ile markanızın daha geniş bir kitleye ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Böylece özel gün kampanyanızdan alışveriş yapan müşterilerden bir kısmı, sizin devamlı müşteriniz hâline gelir.

Özel günlerde düzenlediğiniz kampanyanızın başarısını artırmak için indirim avantajlarını öne çıkarmalı ve kampanyanızı duyurmalısınız. Bu aşamada sosyal medyayı ve dijital reklamları aktif bir şekilde kullanmalısınız. Kampanyalarınıza en uygun dijital reklamları seçmek için ise “Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.

Ödero Uzman İçerik Yazarları

Yazar Avatarı

Ödero, Koç Holding şirketlerinden Türkiye’nin lider ödeme sistemi platform sağlayıcısı Token Finansal Teknolojiler’in dijital ödeme çözümleri alanında hizmet veren uzman markasıdır. Ödero olarak, uluslararası PCI-DSS güvenlik standartlarına uygun sanal POS altyapımız ve işinizin ihtiyacına uygun tasarlanan ödeme ve tahsilat çözümlerimizle inovatif finansal çözümler üretiyoruz. Ödero uzman içerik yazarları, e-ticaret iş modelleri, ödeme sistemleri, finansal analiz, pazarlama stratejileri gibi geniş bir alanı kapsayan konularda güvenilir kaynak analizi yapar ve bu bilgileri sizler için kaleme alır.

Diğer içeriklere göz at

E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

30.10.2024
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler

E-ticarette hangi sektörlerin hacmi daha büyük ve en çok hangi ürünler satılıyor?

24.10.2024
Evrensel Ürün Kodu (UPC) Nedir, Ne İçin Kullanılır?

Kısaca UPC olarak bilinen evrensel ürün kodunun kullanım alanları nelerdir?

1.10.2024
Desi Nedir, Kargo Desisi Nasıl Hesaplanır?
Kargo süreçlerinde sıkça karşılaşılan ölçü birimi olan desi nedir ve desi hesabı nasıl yapılır?