ÖDERO BLOG

Black Friday Nedir? E-Ticaret Siteleri Black Friday’de Ne Yapmalı?

Pazarlama Rehberi

24 Kasım 2023

İnternetten alışveriş yapan tüketiciler, her yıl Black Friday indirimlerini heyecanla bekler. Tüketiciler için uygun fiyatlı alışveriş avantajı sunan bu özel gün, e-ticaret siteleri için de satışları artırma fırsatı yaratır. Bu fırsattan yararlanabilmek için e-ticaret sitenizi Kara Cuma dönemine doğru bir şekilde hazırlamalısınız. Bu nedenle sizin için Black Friday’e hazırlanırken dikkat edilecekleri listeledik.

Öncelikle “Black Friday ne zaman başlıyor, ne kadar sürüyor, ne zaman bitiyor?” gibi sorulara cevap verelim.

Black Friday Nedir?

Black Friday, dünya genelinde bir çeşit alışveriş festivali olarak kabul görüyor. Türkçede Kara Cuma olarak adlandırılan bugünün temelinde, ABD’lilerin bayram hazırlığı yatıyor. Öyle ki Black Friday, Noel alışveriş sezonunun halk arasında kabul gören başlangıç zamanı olarak da yorumlanıyor. 

Kasım ayındaki bu alışveriş günü, olumsuz anlamdaki black yani kara gün olarak ilk kez 1961 yılında adlandırılmış. Mağazaların çok erken saatlerden çok geç saatlere kadar açık kaldığı bu günde alışveriş yoğunluğu sebebiyle başta trafik olmak üzere birçok zorluk yaşanmış. Ertesi gün ise gazetelerde Kara Cuma tanımı kullanılmış. Buna karşın günümüzde bu isim olumlu karşılanıyor ve bir çeşit festival gibi yaşanıyor. 

Black Friday Ne Zaman?

Black Friday, 2023 yılında 24 Kasım Cuma gününe denk geliyor. Bu tarih, her yıl birkaç gün olacak şekilde değişebiliyor. Bunun sebebi Kara Cuma’nın, Şükran Günü’nden sonraki ilk cuma günü olarak kabul edilmesi. Şükran Günü’nün de belirli bir tarihi yok ve her yıl kasım ayının dördüncü perşembe günü kutlanır. Yani Black Friday’in her yıl kasım ayının dördüncü cuma günü olduğunu söyleyebiliriz.

Buna ek olarak Thanksgiving Day yani Şükran Günü, Kanada ve İngiltere gibi bazı ülkelerde farklı tarihlerde kutlanır. Dolayısıyla bazı ülkelerin ulusal alışveriş günü farklı olabilir. Fakat Kara Cuma için dünya genelinde ABD tarihi dikkate alınıyor. Peki, Black Friday kaç gün sürüyor?

Kara Cuma Ne Kadar Sürüyor?

Black Friday aslında 24 saat süren bir alışveriş etkinliğini kapsıyor. Önceden mağazalar sadece 1 güne özel indirimler yapardı. Fakat hem talebin artması hem de e-ticaretin işleri kolaylaştırmasıyla birlikte kampanya süreleri uzadı. Ülkemizde çoğunlukla 3 - 4 günlük kampanyalar yapılıyor. Bazı e-ticaret sitelerinde ise Black Friday indirimi 7 veya 10 gün boyunca devam ediyor.

Şimdi, Black Friday alışverişi için e-ticaret sitelerinin yapabileceklerine göz atalım

E-Ticaret Siteleri Black Friday’e Nasıl Hazırlanmalı?

E-Ticaret Siteleri Black Friday’e Nasıl Hazırlanmalı? E-Ticaret Siteleri Black Friday’e Nasıl Hazırlanmalı?

E-ticaret sitenizin gelirini dönemsel olarak artırmak istiyorsanız özel gün fırsatlarını kaçırmamalı, Black Friday kampanyaları düzenlemelisiniz. Fakat bu dönem için hem kampanya hem de site özelinde dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar mevcut. İşte, Kara Cuma döneminde dikkat etmeniz gereken en önemli 6 nokta:

1. E-Ticaret Sitenizi Test Edin

Kampanya dönemlerinde e-ticaret sitelerinde ziyaretçi artışı olur. Bu artış normalden çok daha yoğun olacağı için sitenin altyapısı ve sayfaları bu yoğunluğa hazır olmalıdır. Bu nedenle e-ticaret sitenizdeki sayfaların performansını ölçecek testler yapmalısınız. Testler sonucunda müşterileriniz için problem yaratabilecek sayfaları tespit edip sorunları gidererek sitenizi daha güçlü bir hale getirmelisiniz.

2. Stoklarınızı Artırın

Kara Cuma günlerinde ürün fiyatları normalde olduğundan daha ucuz olacağı için satışlar artar. Satışların artması ise stokların hızla tükeneceği anlamına gelir. Bu çoklu siparişler karşısında da mutlaka hazır olmalı, stoklarınızı dolu tutmalısınız. Kara Cuma öncesinde kampanyalarınıza dahil edip indirim yapacağınız ürünlerin stoklarını güncellemelisiniz. Aynı zamanda size hızlıca destek olabilecek bir tedarikçiyle anlaşmanız da faydalı olacaktır.

3. Sitenizde En Çok Satılan Ürünlere Yer Verin

Kara Cuma her ne kadar tüm sektör ve kategoriler için etkili olsa da bazı ürünler daha fazla öne çıkıyor. Kara Cuma dönemlerinde en çok satılanlar arasında akıllı telefon, bilgisayar, televizyon gibi teknolojik ürünler ile beyaz eşya, temel tüketim, anne & bebek, kozmetik, giyim, züccaciye gibi ürün grupları bulunuyor. Bu sebeple Black Friday’de en çok satılan ürünlere sitenizde yer vermeniz faydalı olacaktır.

4. Dikkat Çekici İndirim ve Kampanyalar Yapın

Black Friday, büyük indirimleri beraberinde getirdiği için çok ilgi gören bir etkinlik. Dolayısıyla siz de indirim oranlarınızı buna göre belirlemelisiniz. Çok küçük, standart indirim ve kampanyalar ile Kara Cuma döneminde öne çıkmanız zor olabilir. Bu nedenle yüksek oranlar belirlemelisiniz. Ayrıca hediyeli ürünler, 2 al 1 öde, sepette %15 indirim gibi çeşitli kampanyalar da sunmalısınız. Oluşturduğunuz kampanyaları reklam kanalları ve sosyal medya hesaplarınız üzerinden duyurmayı da ihmal etmemelisiniz.

5. Black Friday’e Özel Sayfa Oluşturun

Müşterilerinizin kampanya kapsamındaki indirimli ürünlere ulaşmasını kolaylaştırmanızın da büyük faydası olacaktır. Bu nedenle e-ticaret sitenizde Black Friday temalı özel bir sayfa oluşturmalısınız. Kara Cuma’ya özel ürünleri bu sayfada listeleyerek müşterileriniz için erişimi kolaylaştırmalısınız. Ayrıca filtreleme seçenekleri de koyarak müşterilerinize zaman kazandırabilirsiniz. Reklam kampanyalarınızı da doğrudan bu sayfaya yönlendirebilirsiniz.

6. Ödeme Altyapınızı Güçlendirin

Kara Cuma döneminde e-ticaret sitelerinin en çok problem yaşadığı noktalardan biri, ödeme altyapısının sorun çıkarmasıdır. Bu durum, müşteriler için de önemli bir problemdir ve alışverişin tamamlanmasını engeller. Bunun önüne geçmek için e-ticaret sitenizde çok güçlü altyapıya sahip bir ödeme altyapısı kullanmalısınız. Ayrıca güçlü altyapıya sadece Kara Cuma’da değil, sürekli ihtiyaç duyarsınız.

Her zaman ihtiyaç duyabileceğiniz güçlü ve güvenli ödeme altyapısına ise Ödero ile ulaşabilirsiniz. Koç Holding ve Token Finansal Teknolojiler güvencesiyle hizmet veren Ödero, güçlü altyapısı sayesinde kesintisiz ödeme almanızı sağlar. PCI-DSS Level-1 sertifikasına sahip Ödero Sanal POS ile müşterilerinize güvenli ödeme yapma imkânı sunabilirsiniz. Ayrıca Ödero’nun uzman destek kadrosu tüm soru ve ihtiyaçlarınız için size her zaman destek olur.

Black Friday gibi yoğun kampanya dönemlerinde kesintisiz bir şekilde ödeme alabilmek için Ödero’ya hemen başvurun.

Ödero Uzman İçerik Yazarları

Yazar Avatarı

Ödero, Koç Holding şirketlerinden Türkiye’nin lider ödeme sistemi platform sağlayıcısı Token Finansal Teknolojiler’in dijital ödeme çözümleri alanında hizmet veren uzman markasıdır. Ödero olarak, uluslararası PCI-DSS güvenlik standartlarına uygun sanal POS altyapımız ve işinizin ihtiyacına uygun tasarlanan ödeme ve tahsilat çözümlerimizle inovatif finansal çözümler üretiyoruz. Ödero uzman içerik yazarları, e-ticaret iş modelleri, ödeme sistemleri, finansal analiz, pazarlama stratejileri gibi geniş bir alanı kapsayan konularda güvenilir kaynak analizi yapar ve bu bilgileri sizler için kaleme alır.

Diğer içeriklere göz at

E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

4.06.2024
E-Ticaret Pazarlaması İçin Video İçerik Nasıl Hazırlanır?
E-ticaret siteniz için tanıtım, satış ve pazarlama amacıyla video oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
15.04.2024
E-Ticaret Siteleri İçin 2024 Özel Günler Takvimi
E-ticaret sitelerinin indirim ve kampanya yapabileceği önemli özel günler hangileridir?
31.12.2023
E-Ticaret İş Modelleri ve Türleri Nelerdir?
İş türüne, platforma ve çalışma şekline göre tercih edilebilecek e-ticaret modelleri nelerdir?