.png?width=650&height=356&ext=.png)

ÖDERO BLOG
Pazarlama Rehberi
Instagram’da satış yapmak için bir hesap açmak tek başına yeterli değil. Markanız için kurumsal bir Instagram hesabı açtıktan sonra atmanız gereken bazı önemli adımlar var. Her aşamasına dikkat etmeniz gereken bu adımları kısaca şöyle sıralayabiliriz:
Instagram’ı satış yapmak için kullanacaksanız bir işletme hesabına ihtiyacınız olur. Bunun için öncelikle markanız adına yeni bir hesap açmalısınız. Markanızın mevcut bir hesabı varsa onu da işletme hesabına dönüştürebilirsiniz. Profesyonel hesaba veya yaygın adıyla işletme hesabına geçmek için yapmanız gerekenler şöyle:
Instagram satışlarınızın başarılı ilerlemesi için hedef kitlenizi yakından tanımalısınız. Öncelikle faaliyet gösterdiğiniz sektöre bağlı olarak kendinize bir hedef kitle belirleyin. Bir sonraki adım olarak ise markanızın Instagram hesabındaki takipçilerinizin nasıl bir hedef kitle oluşturduğuna bakın. Bunun için profildeki “Profesyonel pano” bölümüne tıklayın ve “Toplam takipçi” sayfasına gidin. Bu sayfada takipçilerinize dair konum, yaş aralığı, cinsiyet ve aktif zamanlar hakkında bilgi alarak nasıl bir kitlenizin olduğunu öğrenebilirsiniz.
Takipçilerinizden oluşan hedef kitle ile hitap etmek istediğiniz hedef kitlenin ortak özelliklerini bir araya getirip yeni bir hedef kitle havuzu oluşturabilirsiniz. Böylece reklamlarınızı da bu hedef kitleye gösterebilirsiniz. Bunun için Facebook Business Manager hesabınızdaki “Hedef kitleler” bölümünü kullanabilirsiniz.
Instagram’da reklam verirken öncelikle bir hedef kitle belirlemelisiniz. Bu noktada farklı özellikler taşıyan hedef kitleler belirleyebilir, her biri için farklı içeriğe sahip reklamlar oluşturabilirsiniz. Farklı kitlelere farklı reklamlar göstermek, etkili bir Instagram satış stratejisidir.
Instagram reklamlarında bütçe de oldukça önemlidir. Çünkü reklamınız, belirlediğiniz bütçe kadar gösterilir. Dolayısıyla küçük bütçelerle yeteri kadar etkili reklam çalışması yapamayabilirsiniz. Bu nedenle reklam bütçenizi esnek tutmalısınız.
Reklamın ne kadar süre ile yayında kalacağını da siz belirlemelisiniz. Dönemsel kampanyalar için geçerlilik tarihlerini aşmayacak şekilde reklam vermelisiniz. Ürün tanıtımları için ise daha uzun süreli reklamlar planlayabilirsiniz.
Instagram reklam stratejisini oluşturan bir diğer önemli detay da içeriğin türüdür. Tek bir içerik türü üzerinden ilerlemeyin. Hikaye, reels, kaydırmalı post ve görsel post olmak üzere tüm gönderi tiplerini reklam için kullanın. Daha sonra bunları analiz edin ve en etkili gönderi türü üzerinde yoğunlaşarak reklam çalışmalarınıza devam edin.
Influencer marketing, Instagram ile özdeşleşmiş bir kavramdır. Sosyal medyada popülaritesi ve geniş bir takipçi kitlesi olan kişilere yani sosyal medya fenomenlerine influencer adı verilir. Bu kişilerin kendi hesapları üzerinden yaptıkları reklamlar ise influencer marketing olarak tanımlanır. Ürünlerinizi tanıtmak ve satışlarınızı artırmak için influencer’lar ile anlaşabilirsiniz.
Bu anlaşmaları doğrudan veya sosyal medya ajansları üzerinden yapabilirsiniz. Anlaşma sonrası influencer’a ürünlerinizden gönderebilir ve gerekli bilgileri vererek reklam yapmasını sağlayabilirsiniz. Kampanya duyuruları için de bu yöntemi kullanabilirsiniz.
İşletme hesabınızdan yaptığınız satışları artırmak için takipçi sayınızın da önemi vardır. Bu nedenle takipçi sayısını artırmaya yönelik çalışmalar da yapmalısınız. Takipçi sayısını artırmak için dikkat etmeniz gerekenler şunlardır:
Instagram’da keşfete çıkmak, takipçiniz olmayan kişilere ulaşabilmeniz anlamına gelir. Bu da bir yandan kitlenizi genişletirken bir yandan da yeni takipçiler kazanmanızı sağlar. İşletme hesabınız ile Instagram’da keşfete çıkmak için uygulayabileceğiniz yöntemleri şöyle sıralayabiliriz:
Dijital kanallardan satış yapma sürecinde potansiyel müşterilerinizin en çok dikkat edeceği detay, ödeme yöntemlerinizin güvenilirliğidir. Instagram bir e-ticaret sitesi olmasa da ürünlerinizi satabildiğiniz bir kanaldır. Dolayısıyla müşterileriniz burada da ödeme güvenliği konusunda beklentide olacaktır.
Takipçilerinizi, Instagram üzerinden e-ticaret sitenize yönlendirip güvenilir bir sanal POS üzerinden ödeme yapmalarını sağlayabilirsiniz. Bunun yerine kullanabileceğiniz diğer yöntem ise link ile ödemedir.
Link ile ödeme yöntemi sayesinde alışveriş yapmak isteyen takipçileri e-ticaret sitenize çekmenize gerek kalmaz. Oluşturacağınız ödeme linkini mesaj olarak takipçinize gönderebilir ve güvenli bir şekilde ödeme yapmasını sağlayabilirsiniz. Instagram satışlarınızda kullanabileceğiniz güvenilir sanal POS ve link ile ödeme altyapıları için hemen Ödero’ya başvuru yapabilirsiniz.
E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.