ÖDERO BLOG

Instagram'da Nasıl Satış Yapılır?

Pazarlama Rehberi

25 Aralık 2024
Bir sosyal medya uygulaması olarak hayatımıza giren Instagram, birçok farklı amaca hizmet eder hale geldi. Bunlardan biri de e-ticaret. Sosyal medya üzerinden yapılan e-ticareti tanımlayan “sosyal ticaret” kavramının ortaya çıkmasında büyük etkisi olan Instagram, markalar tarafından satış ve pazarlama kanalı olarak da kullanılıyor. Peki, Instagram üzerinden nasıl satış yapılıyor ve hangi yöntemler kullanılıyor?

Instagram'da Satış Yapmaya Başlamak İçin Gerekli Adımlar Nelerdir?

Instagram’da satış yapmak için bir hesap açmak tek başına yeterli değil. Markanız için kurumsal bir Instagram hesabı açtıktan sonra atmanız gereken bazı önemli adımlar var. Her aşamasına dikkat etmeniz gereken bu adımları kısaca şöyle sıralayabiliriz:

  • Bir işletme hesabı (profesyonel hesap) açın veya mevcut hesabınızı işletme hesabına dönüştürün.
  • Kurumsal kimliğinize uygun bir profil oluşturun.
  • Profil fotoğrafına markanızın logosunu koyun.
  • Etkileyici, dikkat çekici ve faydalı içerikler paylaşın.
  • Hashtag’leri doğru ve yeterli miktarda kullanın.
  • Rakip ve pazar analizi yapın.
  • Instagram’dan satış yapan başarılı markaları inceleyin.
  • Hesabınızı Facebook ile bağlayın ve Business Manager araçlarını kullanın.
  • Hedef kitlenizi belirleyin ve içeriklerinizi hedef kitlenize göre optimize edin.
  • Ürünleriniz ve markanız için Instagram’da reklam verin.
  • InstaShop gibi uygulamalar kullanarak hesabınızı e-ticaret siteniz ile entegre edin.
  • Influencer marketing çalışmalarına önem verin.
  • Güvenilir ödeme sistemleri ile ödeme alın.

Instagram İşletme Hesabı Nasıl Açılır?

Instagram’ı satış yapmak için kullanacaksanız bir işletme hesabına ihtiyacınız olur. Bunun için öncelikle markanız adına yeni bir hesap açmalısınız. Markanızın mevcut bir hesabı varsa onu da işletme hesabına dönüştürebilirsiniz. Profesyonel hesaba veya yaygın adıyla işletme hesabına geçmek için yapmanız gerekenler şöyle:

  1. Instagram uygulamasını açın ve profilinize girin.
  2. Sağ üst köşede üç çizgi şeklinde bulunan simgeye tıklayın.
  3. Ayarlar ve gizlilik > Hesap türü ve araçları > Profesyonel hesaba geçiş yap adımlarını izleyin.
  4. İşletmenize uygun olan kategoriyi seçerek işletme hesabına geçin.

Instagram'da Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Instagram’da rakip analizi yapmak için öncelikle rakiplerinizi belirlemelisiniz. Sizinle aynı ürünleri satan ve aynı hedef kitleye hitap eden markaları bulun. Bu satıcıların profillerine girip takipçi sayılarınızı karşılaştırın. Ardından içerikleri yani markanın neler paylaştığını inceleyin. Bu paylaşımların etkileşim sayılarına göz atmayı da unutmayın. Rakibinizin hangi hashtag’leri nasıl kullandığına bakın. Bu süreçte topladığınız bilgileri not edin ve son olarak başarılı görünen eylemleri siz de kendi profilinizde uygulayın.

Instagram'da Hedef Kitle Nasıl Belirlenir?

Instagram satışlarınızın başarılı ilerlemesi için hedef kitlenizi yakından tanımalısınız. Öncelikle faaliyet gösterdiğiniz sektöre bağlı olarak kendinize bir hedef kitle belirleyin. Bir sonraki adım olarak ise markanızın Instagram hesabındaki takipçilerinizin nasıl bir hedef kitle oluşturduğuna bakın. Bunun için profildeki “Profesyonel pano” bölümüne tıklayın ve “Toplam takipçi” sayfasına gidin. Bu sayfada takipçilerinize dair konum, yaş aralığı, cinsiyet ve aktif zamanlar hakkında bilgi alarak nasıl bir kitlenizin olduğunu öğrenebilirsiniz.

Takipçilerinizden oluşan hedef kitle ile hitap etmek istediğiniz hedef kitlenin ortak özelliklerini bir araya getirip yeni bir hedef kitle havuzu oluşturabilirsiniz. Böylece reklamlarınızı da bu hedef kitleye gösterebilirsiniz. Bunun için Facebook Business Manager hesabınızdaki “Hedef kitleler” bölümünü kullanabilirsiniz.

Instagram'da Ürünler Nasıl Tanıtılır?

Instagram’ı, ürün tanıtımı yapabileceğiniz bir pazarlama aracı olarak kullanabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz. Burada ürün tanıtmak için uygulayabileceğiniz birkaç yöntem vardır. Bunların başında elbette ürünleri profilde paylaşmak gelir. Ürünlerinize dair görsel, reels ve hikaye içerikleri oluşturup paylaşarak tanıtım yapabilirsiniz. Bunun dışında Instagram’ın reklam araçlarını kullanarak ürünlerinizi tanıtabilir veya influencer’larla anlaşarak ürünlerinizin geniş kitleler tarafından görülmesini sağlayabilirsiniz.

Instagram'da Reklam Verme Stratejileri Nelerdir?

Instagram’da reklam verirken öncelikle bir hedef kitle belirlemelisiniz. Bu noktada farklı özellikler taşıyan hedef kitleler belirleyebilir, her biri için farklı içeriğe sahip reklamlar oluşturabilirsiniz. Farklı kitlelere farklı reklamlar göstermek, etkili bir Instagram satış stratejisidir.

Instagram reklamlarında bütçe de oldukça önemlidir. Çünkü reklamınız, belirlediğiniz bütçe kadar gösterilir. Dolayısıyla küçük bütçelerle yeteri kadar etkili reklam çalışması yapamayabilirsiniz. Bu nedenle reklam bütçenizi esnek tutmalısınız.

Reklamın ne kadar süre ile yayında kalacağını da siz belirlemelisiniz. Dönemsel kampanyalar için geçerlilik tarihlerini aşmayacak şekilde reklam vermelisiniz. Ürün tanıtımları için ise daha uzun süreli reklamlar planlayabilirsiniz.

Instagram reklam stratejisini oluşturan bir diğer önemli detay da içeriğin türüdür. Tek bir içerik türü üzerinden ilerlemeyin. Hikaye, reels, kaydırmalı post ve görsel post olmak üzere tüm gönderi tiplerini reklam için kullanın. Daha sonra bunları analiz edin ve en etkili gönderi türü üzerinde yoğunlaşarak reklam çalışmalarınıza devam edin.

Influencer Marketing Nedir ve Instagram'da Nasıl Kullanılır?

Influencer marketing, Instagram ile özdeşleşmiş bir kavramdır. Sosyal medyada popülaritesi ve geniş bir takipçi kitlesi olan kişilere yani sosyal medya fenomenlerine influencer adı verilir. Bu kişilerin kendi hesapları üzerinden yaptıkları reklamlar ise influencer marketing olarak tanımlanır. Ürünlerinizi tanıtmak ve satışlarınızı artırmak için influencer’lar ile anlaşabilirsiniz.

Bu anlaşmaları doğrudan veya sosyal medya ajansları üzerinden yapabilirsiniz. Anlaşma sonrası influencer’a ürünlerinizden gönderebilir ve gerekli bilgileri vererek reklam yapmasını sağlayabilirsiniz. Kampanya duyuruları için de bu yöntemi kullanabilirsiniz.

InstaShop Nedir ve Nasıl Kullanılır?

InstaShop, e-ticaret sitenizdeki ürünleri Instagram üzerinden satışa çıkarmanızı sağlayan bir uygulamadır. Bu uygulamayı kullanmak için e-ticaret sitenizin kurulu olduğu platforma giriş yapmalısınız. Platformun uygulama marketinde InstaShop uygulaması bulunuyorsa uygulamayı kurarak e-ticaret siteniz ile Instagram hesabınızı eşleştirebilirsiniz. Böylece e-ticaret sitenizdeki ürünleri Instagram’daki mağaza bölümüne aktarabilir, alışveriş yapmak isteyenleri de Instagram üzerinden e-ticaret sitenize yönlendirebilirsiniz.

Instagram'da Satış Yapmak İçin Vergi Ödemek Gerekir mi?

Instagram üzerinden yaptığınız satışlar da vergilendirmeye tabidir. Yasal mevzuatlara göre hangi kanaldan satış yaparsanız yapın, bu satışı faturalandırarak kayıt altına almalı ve gerekli vergileri ödemelisiniz. Bu doğrultuda Instagram satışlarınıza dair KDV ve kazancınıza dair gelir vergisi gibi vergileri de ödemekle yükümlü olduğunuzu unutmamalısınız.

Instagram'da Şirket Kurmadan Satış Yapmak Mümkün mü?

Şirket kurmadan satış yapmak yasa dışı bir eylemdir ve bu yasalar, Instagram üzerinde de geçerlidir. Bu nedenle şirket kurmadan Instagram üzerinden satış yapmanız mümkün değildir. Önce şirket kurulumunu tamamlamalı, sonrasında Instagram’dan satış yapmalısınız. Halihazırda bir şirketiniz varsa yeni bir şirket kurmanıza gerek yoktur.

Ev Hanımları Instagram'dan Nasıl Satış Yapabilir?

Instagram’dan satış yapılabiliyor olması, ev hanımları için de önemli bir ek gelir kapısı anlamına gelir. Eğer ev hanımıysanız üretimlerinizi ve ürünlerinizi Instagram üzerinden satabilirsiniz. Bunun için bir şirket kurabilir veya el emeği ürünler satacağınıza dair beyana göre vergi muafiyeti belgesi alabilirsiniz. El emeği ürünlerinizi, vergi muafiyeti belgesi ile şirket kurmadan satabilirsiniz.

Instagram'dan Satış Yapanlar İçin Kargo Gönderim Seçenekleri Nelerdir?

Instagram’da bir kargo altyapısı veya yönetim sistemi yoktur. Bu nedenle Instagram’dan yaptığınız satışlarda kargo sorumluluğu size aittir. Eğer bir kargo şirketi ile anlaşmanız varsa burada sattığınız ürünleri anlaşmalı kargo ile gönderebilirsiniz. Anlaşmanız yoksa dilediğiniz kargo firmasını seçerek gönderim yapabilirsiniz.

Instagram'da İşletme Hesabı Takipçi Sayısı Nasıl Artırılır?

İşletme hesabınızdan yaptığınız satışları artırmak için takipçi sayınızın da önemi vardır. Bu nedenle takipçi sayısını artırmaya yönelik çalışmalar da yapmalısınız. Takipçi sayısını artırmak için dikkat etmeniz gerekenler şunlardır: 

  • Dikkat çekici, özgün, etkili ve kaliteli içerikler üretin.
  • Takip etme şartı ile çekilişler yapın.
  • Takipçilere özel indirimler yapacağınızı duyurun.
  • Reklam çalışmalarının sürekliliğini sağlayın.
  • Reklamlara ek olarak influencer marketing yapın.
  • Keşfete çıkabilecek içerikler üretmeye çalışın.

İşletme Hesabı ile Instagram'da Keşfete Nasıl Çıkılır?

Instagram’da keşfete çıkmak, takipçiniz olmayan kişilere ulaşabilmeniz anlamına gelir. Bu da bir yandan kitlenizi genişletirken bir yandan da yeni takipçiler kazanmanızı sağlar. İşletme hesabınız ile Instagram’da keşfete çıkmak için uygulayabileceğiniz yöntemleri şöyle sıralayabiliriz:

  • Görsel açıdan göze çarpan gönderiler paylaşın.
  • Paylaşımlara ara vermeden düzenli olarak post, reels ve hikaye atın.
  • Gönderilerinize etkili açıklamalar yazmaya özen gösterin.
  • Gönderiler için doğru hashtag’leri seçin ve birkaç taneden fazla eklemeyin.
  • Faydalı içerikler üreterek kaydetme ve paylaşım sayılarını artırmayı hedefleyin.
  • Etkileşim almaya çalışın ve yorum yapanlara cevap vererek kullanıcılarla etkileşime geçin.

Instagram'da Güvenilir Ödeme Yöntemleri Nelerdir?

Dijital kanallardan satış yapma sürecinde potansiyel müşterilerinizin en çok dikkat edeceği detay, ödeme yöntemlerinizin güvenilirliğidir. Instagram bir e-ticaret sitesi olmasa da ürünlerinizi satabildiğiniz bir kanaldır. Dolayısıyla müşterileriniz burada da ödeme güvenliği konusunda beklentide olacaktır.

Takipçilerinizi, Instagram üzerinden e-ticaret sitenize yönlendirip güvenilir bir sanal POS üzerinden ödeme yapmalarını sağlayabilirsiniz. Bunun yerine kullanabileceğiniz diğer yöntem ise link ile ödemedir.

Link ile ödeme yöntemi sayesinde alışveriş yapmak isteyen takipçileri e-ticaret sitenize çekmenize gerek kalmaz. Oluşturacağınız ödeme linkini mesaj olarak takipçinize gönderebilir ve güvenli bir şekilde ödeme yapmasını sağlayabilirsiniz. Instagram satışlarınızda kullanabileceğiniz güvenilir sanal POS ve link ile ödeme altyapıları için hemen Ödero’ya başvuru yapabilirsiniz.

Ödero Uzman İçerik Yazarları

Yazar Avatarı

Ödero, Koç Holding şirketlerinden Türkiye’nin lider ödeme sistemi platform sağlayıcısı Token Finansal Teknolojiler’in dijital ödeme çözümleri alanında hizmet veren uzman markasıdır. Ödero olarak, uluslararası PCI-DSS güvenlik standartlarına uygun sanal POS altyapımız ve işinizin ihtiyacına uygun tasarlanan ödeme ve tahsilat çözümlerimizle inovatif finansal çözümler üretiyoruz. Ödero uzman içerik yazarları, e-ticaret iş modelleri, ödeme sistemleri, finansal analiz, pazarlama stratejileri gibi geniş bir alanı kapsayan konularda güvenilir kaynak analizi yapar ve bu bilgileri sizler için kaleme alır.

Diğer içeriklere göz at

E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

22.05.2025
Herkesin Bilmesi Gereken Üretken Yapay Zeka Sohbet Robotları
İş dünyasında da yaygınlaşan yapay zeka sohbet robotlarından hangileri daha iyi?
20.03.2025
Çapraz Satış (Cross Selling) Nedir? Avantajları Nelerdir?
E-ticaretin yaygın pazarlama yöntemlerinden biri olan çapraz satış nasıl yapılır?
13.03.2025
E-Ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret sitesi kurma sürecinde dikkat edilmesi gereken detaylar nelerdir?