ÖDERO BLOG

Ürün Almak İçin Doğru Tedarikçi Nasıl Seçilir?

Ürün Bulma Rehberi

12 Eylül 2023
E-ticarette tedarik zincirinin sürekliliğini kaybetmemesi için stoklar her zaman dolu olmalı, ürün sirkülasyonu sağlanmalıdır. Bunun için de doğru tedarikçilerle çalışmak gerekir. Tedarikçi bulmak kimi zaman zor olsa da doğru yöntemler izlendiğinde uzun vadeli bir iş ortaklığı kurmak mümkündür. Peki, tedarikçi seçiminde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ve e-ticarete uygun tedarikçi seçimi nasıl yapılır?

E-ticarette Tedarikçi Seçimi Nasıl Yapılır?

Bir e-ticaret sitesini daha ileriye taşımak ve büyütmek için kaliteli ve nitelikli ürünleri satışa sunmak gerekir. Bu tip ürünlere erişmek için ise doğru tedarikçilere ihtiyaç vardır. Eğer kendi ürettiğiniz ürünleri satmıyorsanız satacağınız ürünleri tedarik ederken çok dikkatli davranmalısınız. Tedarikçi seçiminde birkaç detaya dikkat etmeniz, bu süreçte işlerinizi kolaylaştıracaktır. Şimdi, bu süreçte dikkat edeceğiniz noktalara yakından bakalım.

Ürün Gruplarını Belirleme

İhtiyacınıza uygun bir şekilde tedarikçi bulabilmek için öncelikle satacağınız ürünleri belirlemelisiniz. Tedarik etmeniz gereken ürünleri gruplara ayırarak bir liste yapmalısınız. Bir arada tedarik edebileceğiniz ürünlerle bağımsız ürünleri ayırmalı, tedarikçileri de sundukları ürünler bazında değerlendirmelisiniz.

Tedarikçi Listesi Oluşturma

Ürün gruplarınızı belirledikten sonra ihtiyacınıza uygun olan tedarikçileri listeleyin. Bu süreçte tedarikçiler hakkında önceden bilgi edinmeyi ihmal etmeyin. Listeye eklemeyi düşündüğünüz tedarikçiyi araştırmalı, kullanıcı yorumlarını ve referanslarını mutlaka dikkate almalısınız. Sonrasında iş ortaklığı ihtimalinizin yüksek olduğu tedarikçileri, iletişim bilgileri ile listenize ekleyin.

Tedarikçi Adayları ile İletişime Geçme

Dikkat etmeniz gereken noktalardan biri, listenizde yer alan tedarikçi adayları ile iletişime geçmek. Çalışmaya başlamadan önce detaylı bir görüşme yapmak her zaman faydalı olur. Tedarikçilerle iletişime geçip aklınıza takılan tüm soruları sorun ve ihtiyaçlarınızı bildirin. Karşı taraftan alacağınız cevaplar, değerlendirme sürecinde size yardımcı olacaktır.

Deneme ve Değerlendirme

İletişime geçtiğiniz tedarikçiler için ön değerlendirme yapıp uygun olanlar ile çalışma sürecine başlayın. Birden fazla firmayla aynı anda çalışmak başlangıçta zor olabilir; ancak tedarikçilerin performansını, ürün kalitesini ve sevkiyat hızını test etmeniz önemli. Bir süre bu şekilde devam ettikten sonra en çok verim aldığınız tedarikçilerle yolunuza devam edebilirsiniz.

Ana ve Yedek Tedarikçileri Belirleme

Son olarak çalışmaya devam edeceğiniz tedarikçileri de kendi aralarında gruplara ayırmalısınız. Farklı noktalardan temin etmeniz gereken her ürün grubu için ana ve yedek tedarikçiler belirlemelisiniz. Böylece düzen ve süreklilik için ana tedarikçi firmanızla çalışabilir, olası bir aksamada hızlıca yedek tedarikçinizle iletişime geçebilirsiniz.

Tedarikçilerle Uzun Vadeli İş Ortaklığı Nasıl Sağlanır?

Tedarikçilerle Uzun Vadeli İş Ortaklığı Nasıl Sağlanır? Tedarikçilerle Uzun Vadeli İş Ortaklığı Nasıl Sağlanır?
E-ticaret sitenizi büyütme yolunda problemler yaşamak istemiyorsanız tedarikçilerinizle uzun vadeli iş ortaklıkları kurabilmelisiniz. Sıkça tedarikçi değiştirmek, ürünlerinizdeki kalitenin düşmesine sebep olabilir. Ayrıca müşterilerinizin alışkanlıklarına hitap etmediğiniz takdirde müşteri kaybı da yaşayabilirsiniz. Dolayısıyla tedarikçinizle uzun vadeli bir ilişki içerisinde olmanız gerekiyor.
İş ortaklığının devamlılığı için öncelikle tedarikçi işletmenin sizinle sürekli iletişimde kalabiliyor olması lazım. Her zaman ulaşabileceğiniz ve size hızlı dönüş yapabilecek, sağlıklı iletişim kurabilen bir tedarikçi ile çalışmalısınız. Bu süreçte aynı hassasiyeti siz de göstermelisiniz ve iş ortaklığını karşılıklı iletişimle devam ettirmelisiniz.
İş ortaklıklarında en önemli detaylardan biri de güvendir. Bu nedenle ortaklıktaki güveni zedeleyecek bir duruma girmemeniz lazım. Güven konusundaki belirleyici etken ise elbette ödemelerdir. Tedarikçilerinize zamanında ödeme yaptığınız takdirde ilişkiniz her geçen gün biraz daha güçlenir. Bu noktada tedarikçi firmanın da teslimatları zamanında yapması gerekir.
Uzun vadeli iş ortaklığının sağlanması, tarafların istikrarlı bir performans göstermesiyle de alakalıdır. Ürünlerin kalitesi, eksiksiz bir şekilde ve zamanında teslim edilmesi gibi durumlar bu süreçte belirleyicidir. Bu nedenle periyodik olarak tedarikçilerinizi değerlendirmeli, olumsuz bir durum gördüğünüzde de zaman kaybetmeden bunu bildirmelisiniz. Doğru bir iletişim kurulduğunda olumsuz durumlar düzeltilebilir ve iş ortaklığı uzun süre devam edebilir.

Tedarikçi Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Tedarikçinizle uzun vadeli bir iş ortaklığı kuramadığınızda ve aksaklıklar yaşadığınızda tedarikçi değişimine gitmeniz gerekir. Tedarikçi değişimi ise problemlerin doğmasına elverişli bir süreçtir. Fakat bazı noktalara dikkat ettiğinizde bu süreci sorunsuz atlatabilir, stok yönetimini ve tedarik zincirini aksatmadan tedarikçi değişimi yapabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken noktaları şöyle sıralayabiliriz:
  • Yeni tedarikçilerinizi, mevcut tedarikçinizle çalışmayı bırakmadan önce belirlemelisiniz.
  • Yeni tedarikçiler ile hızlıca iletişim kurmalı ve zaman kaybetmeden anlaşma yapmalısınız.
  • Ürün kalitesinin düşmemesine ve tedarik edeceğiniz yeni ürünlerin de eskileriyle aynı kalite standardına sahip olmasına dikkat etmelisiniz.
  • İhtiyaçlarınızı karşılamaya devam edebilecek kadar geniş ürün yelpazesine sahip tedarikçiler ile yola devam etmelisiniz.
  • Yeni fiyatların maliyetlerinizi ve ürünlerin nihai satış fiyatlarını olumsuz etkilememesine özen göstermelisiniz.
  • Tedarikçi değişim sürecini mümkün olan en erken zamanda başlatmalı ve olası problemlere karşı tedbir almalısınız.
Tedarikçi seçiminde bu detaylara dikkat etmeniz, e-ticaret sitenizin büyümesi ve kazancınızın artması konusunda etkili olacaktır. Aynı şekilde e-ticaret sitenizde satacağınız ürünleri belirlerken de tedarikçi seçimindeki gibi hassas davranmalısınız. Özellikle niş bir pazara girmeyi düşünüyorsanız ürün seçimi ekstra önem kazanır. Niş ürünler hakkında detaylı bilgi almak için “E-Ticaret İçin Niş Ürün Nasıl Bulunur?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.

Ödero Uzman İçerik Yazarları

Yazar Avatarı

Ödero, Koç Holding şirketlerinden Türkiye’nin lider ödeme sistemi platform sağlayıcısı Token Finansal Teknolojiler’in dijital ödeme çözümleri alanında hizmet veren uzman markasıdır. Ödero olarak, uluslararası PCI-DSS güvenlik standartlarına uygun sanal POS altyapımız ve işinizin ihtiyacına uygun tasarlanan ödeme ve tahsilat çözümlerimizle inovatif finansal çözümler üretiyoruz. Ödero uzman içerik yazarları, e-ticaret iş modelleri, ödeme sistemleri, finansal analiz, pazarlama stratejileri gibi geniş bir alanı kapsayan konularda güvenilir kaynak analizi yapar ve bu bilgileri sizler için kaleme alır.

Diğer içeriklere göz at

E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

30.10.2024
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler

E-ticarette hangi sektörlerin hacmi daha büyük ve en çok hangi ürünler satılıyor?

24.10.2024
Evrensel Ürün Kodu (UPC) Nedir, Ne İçin Kullanılır?

Kısaca UPC olarak bilinen evrensel ürün kodunun kullanım alanları nelerdir?

1.10.2024
Desi Nedir, Kargo Desisi Nasıl Hesaplanır?
Kargo süreçlerinde sıkça karşılaşılan ölçü birimi olan desi nedir ve desi hesabı nasıl yapılır?