ÖDERO BLOG

Adım Adım E-Ticaret

Pazarlama Rehberi

Instagram ile Satışları Artırmanın Yolları
20 Haziran 2023

Instagram, sahip olduğu özellikleriyle, günümüzde bir sosyal medya uygulamasından da ileride bir noktaya ulaşmış durumda. Özellikle dijital reklamcılık ve e-ticaret konusunda birçok kullanışlı fonksiyonu bulunan Instagram, internetten satış yapan girişimcilerin de çok işine yarıyor. Peki, Instagram ile satış artışı nasıl sağlanır?

Instagram ile Nasıl Satış Yapılır?

Instagram, günümüzde oldukça etkili bir satış kanalı haline geldi. Kullanıcı sayısının çok fazla olması ve tüketicilerin ürünler hakkında fikir edinmek için sosyal medyaya bakması, Instagram’ın bu durumunu açıklıyor. Dolayısıyla Instagram’da ürün satmak, her e-ticaret sitesi için faydalıdır.

Sosyal medyada satış yapmak için, öncelikle Instagram hesabınızı markanıza uygun hale getirmelisiniz. E-ticaret sitenizi yansıtan ve ürün satışına yönelik bir hesap olduğu belli olmalıdır. Biyografi kısmına işletmeniz hakkındaki detayları ve iletişim bilgilerinizi yazıp web sitenizin logosunu da profil fotoğrafı olarak eklemelisiniz. Ardından Instagramın işletmeler için sunduğu özelliklerden faydalanarak satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Ürünlerinizi bu şekilde, Instagram üzerinden kolayca pazarlayabilirsiniz. Mağazadan, gönderilerden ve hikayelerden e-ticaret sitenize yönlendirme yaparak ürünlerinizi satabilirsiniz. Satış miktarını artırmak için ise bazı detaylara dikkat etmeniz gerekiyor. Şimdi bu detaylara yakından bakalım.

Instagram ile Satışlar Nasıl Artırılır?

Instagram üzerinden pazarlama yapmak, en verimli sosyal medya satış tekniklerinden biridir. Buradan oluşturulacak satış kanallarının e-ticaret sitenize etkisi de büyük olacaktır. Bu etkiyi yaratmak için yapmanız gerekenleri ise şöyle sıralayabiliriz:

  • Instagram mağazası açın
  • Instagram reklamlarını kullanın
  • Influencerlarla iş birliği yapın
  • Kaliteli gönderiler yayınlayın
  • Story paylaşmayı ihmal etmeyin
  • Ürün etiketlerinden faydalanın
  • Açıklama ve hashtaglere dikkat edin
  • Hızlı iletişim kurun
  • Güvenli ödeme yöntemleri sunun.

Instagram Mağazası Açın

Instagram’da müşteri bulmak için ilk olarak mağazanızı açmalısınız. E-ticaret siteniz için açtığınız Instagram hesabını işletme profiline dönüştürüp mağazanızı açabilirsiniz. Mağazanızı Facebook’taki Meta Business Suite üzerinden yönetebilirsiniz. Bu panelden ürünlerinizi, ürün açıklamalarını ve fiyatları ekleyebilirsiniz.

Takipçileriniz, eklediğiniz ürünlere ve bilgilere Instagram mağazanızdan ulaşabilir. Buradan ürünlere tıklayarak web sitenize gidebilir ve ürünleri satın alabilirler. Bu noktada yapmanız gereken, mağazanızı gönderi ve reklamlarla daha fazla kişiye ulaştırmaktır.

Instagram Reklamlarını Kullanın

E-ticaret sektörü için reklamların önemi çok büyüktür. Instagram reklamları da aynı önemi taşır. Bu sosyal medya platformunda çok geniş bir potansiyel müşteri havuzu var. Dolayısıyla daha fazla müşteriye ulaşmak için mutlaka reklamlardan faydalanmanız gerekiyor.

Instagram gönderilerinize, hikayelerinize ve Reels videolarınıza reklam vermenize imkân tanıyor. Bu farklı reklam türlerinin tümünden yararlanmanızda fayda var. Reklam konusunda dikkat etmeniz gereken ise doğru hedefleme yapabilmek. Reklam yayınlamadan önce yaş grubu, konum, ilgi alanı gibi filtreleri mutlaka uygulayın. Bu sayede ürünlerinizle ilgilenmeyenleri eleyerek satın alma potansiyeli yüksek kişilere ulaşabilirsiniz.

Influencerlarla İş Birliği Yapın

Influencer olarak bilinen sosyal medya fenomenleriyle iş birliği yapmak, yeni müşterilere ulaşmak için kullanabileceğiniz bir alternatiftir. Instagram reklamlarına alternatif olarak kullanılan bu yöntemin etkisi de oldukça büyük. Bu etkinin temelinde ise samimiyet ve güven yatıyor.

Sosyal medya kullanıcıları, influencerları samimi ve güvenilir buldukları için takip ediyorlar. Dolayısıyla bu kişilerden gelen önerileri de dikkate alıyorlar. E-ticaret sitenizde satışa sunduğunuz ürünlerin tanıtımı için influencerlarla iş birliği yaparak satışlarınızı artırabilirsiniz. Bu noktada tanıtacağınız ürünlerin, iş birliği yapacağınız influencerın takipçi kitlesine hitap etmesine de dikkat etmelisiniz.

Kaliteli Gönderiler Yayınlayın

instagram-kaliteli-gonderiler-2

Instagram’ı sadece reklam ve pazarlama amacıyla kullanmak yerine faydalı içerikler de üretmeniz gerekiyor. Instagram sayfanıza gereken özeni göstermediğiniz takdirde satışlarınızda olumlu etki görmeniz zor. Bunun için paylaştığınız gönderilerin kalitesini yüksek tutmalısınız. Fotoğraf ve videoların profesyonelce çekilmiş olmasına dikkat etmelisiniz. Sayfanız için bir konsept oluşturup konsepte uygun gönderiler yayınlayarak takipçilerinizin dikkatini çekebilirsiniz.

Story ve Reels Paylaşmayı İhmal Etmeyin

Instagram’da kullanıcıların zaman geçirdiği farklı alanlar var. Ana sayfada genellikle gönderileriniz görünür. Fakat Story ve Reels kısımlarında da aktif olmanız gerekiyor. Bunun için öncelikle ilgi çekici Reels videoları hazırlamalısınız. Çünkü Reels videoları, takipçiniz olmayan kişilere ulaşmanızı sağlayabilecek etkili bir araçtır.

Story kısmını da düzenli periyotlarla kullanmalısınız. Sıkça hikaye paylaşarak bu alanda aktif olan kullanıcıların da dikkatini çekebilirsiniz. Ayrıca Instagram hikayelerde bağlantı ekleme imkânı da sunuyor. Hikayelerinize ekleyeceğiniz bir bağlantı ile takipçilerinizi web sitenize yönlendirebilir, bu şekilde satışlarınızı artırabilirsiniz.

Ürün Etiketlerinden Faydalanın

Instagram’ın e-ticaret girişimcileri için sunduğu en faydalı özelliklerden biri de ürün etiketleridir. Instagram mağazanızı açtığınızda, paylaştığınız gönderilere ürün etkiletleme hakkınız da olur. Bu sayede takipçileriniz, gönderi olarak paylaştığınız ürün görselleri üzerinden ürüne ulaşabilir.

Takipçilerinizin ürünlere ulaşması için gönderilerinize mutlaka ürün etiketlemeniz gerekiyor. Etikete tıklayan takipçileriniz, yani potansiyel müşterileriniz, Instagram mağazanızdaki ürünün sayfasına ulaşır. Bu sayfadan da e-ticaret sitenize ulaşacakları için ilgili ürünü satın alma ihtimalleri yüksek olur.

Açıklama ve Hashtaglere Dikkat Edin

İşletmenizin Instagram hesabından paylaşacağınız gönderilerin açıklama kısımlarına da dikkat etmeniz gerekiyor. Açıklama kısmını, gerçekten açıklayıcı olacak şekilde düzenlemelisiniz. Ayrıca açıklamada hashtagler de kullanmalısınız. Fakat gönderinizin konusuyla alakalı tüm tagleri açıklamaya yazmanızın etkisi negatif olur.

Öncelikle tagleri doğru seçmelisiniz. Doğrudan gönderinizle alakalı olmayan hashtagleri kullanmamalısınız. Aynı şekilde kullanım oranı çok yüksek olanlardan da uzak durmalısınız. Gönderinizin içeriğini anlatan birkaç hashtagi açıklamaya eklemeniz yeterli olacaktır.

Hızlı İletişim Kurun

instagram-kaliteli-gonderiler-3

Sosyal medya, birçok farklı amaçla kullanılsa da temel amacı anlık iletişim kurabilmektir. Dolayısıyla bu mecrada yavaş iletişim kurmanız, potansiyel müşterilerinizin tarafından olumsuz karşılanır. Bu yüzden Instagram’ı bir iletişim kanalı, bir nevi müşteri hizmetleri kanalı olarak kullanmalısınız.

Öncelikle Instagram profilinizde telefon ve e-posta gibi iletişim bilgilerine mutlaka yer vermelisiniz. Bu bilgileri kullanan takipçileriniz olacaktır fakat Instagram’ın doğası gereği, size özel mesaj kısmından da sorular gelecektir. Bu sorulara mümkün olan en kısa zamanda, çözüm odaklı cevaplar vermelisiniz.

Instagram kullanıcıları sadece mesaj ile değil, hikaye yanıtları ve yorumlarla da iletişim kurar. O nedenle bu alanları da sürekli kontrol etmeli ve soruları cevaplamalısınız.

Güvenli Ödeme Yöntemleri Sunun

Satın alma eylemini tetikleyen en önemli unsurlardan biri güvendir. Ürünleriniz çok kullanışlı, kaliteli veya ekonomik olabilir. Ama tüketicilerin güvenini kazanamadığınız takdirde satış yapmanız çok zor. Özellikle Instagram üzerinden pazarlama yapıyorsanız güven inşasına çok dikkat etmelisiniz.

Instagram’daki sahte hesapların oluşturduğu güvensizlik ortamından olumsuz etkilenmemek için, güvenli ödeme yöntemleri sunmalısınız. Müşterilerinizin şüpheyle yaklaşmayacağı bir ödeme sistemine sahip olmak için e-ticaret sitenizde Ödero Sanal POS kullanabilirsiniz. TCMB lisansı ve PCI-DSS Level-1 sertifikasına sahip olan Ödero Sanal POS ile müşterilerinize güvenli bir ödeme yöntemi sunabilir, tüm bankalar için tek komisyon oranından faydalanabilirsiniz.

Instagram satışlarınızdaki ödeme sürecini daha hızlı hale getirmek için ise Ödero Link ile Ödeme hizmetinden faydalanabilirsiniz. Link ile ödeme alma teknolojisi sayesinde müşterilerinizin e-ticaret sitesine girmesine gerek kalmaz. Takipçileriniz, ürün ve fiyat bilgileriyle oluşturacağınız link üzerinden güvenle ödeme yapar. Zaman kaybını ortadan kaldırarak hızlı ve güvenli ödeme alabilmek için Ödero’ya hemen başvurabilirsiniz.

Diğer içeriklere göz at

E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

31.12.2023
E-Ticaret İş Modelleri ve Türleri Nelerdir?
İş türüne, platforma ve çalışma şekline göre tercih edilebilecek e-ticaret modelleri nelerdir?
7.12.2023
Güven Damgası Nedir, Nasıl Alınır?
E-ticaret siteleri için önemli bir etiket olan güven damgasının başvuru süreci nasıl ilerler?
24.11.2023
Black Friday Nedir? E-Ticaret Siteleri Black Friday’de Ne Yapmalı?
Online alışverişin en yoğun olduğu dönemlerden biri olan Black Friday için e-ticaret siteleri nelere dikkat etmeli?