ÖDERO BLOG
FİNANS REHBERİ
E-ticarette müşteri güveni, satış miktarını doğrudan etkileyen gizli ama etkili bir detaydır. Fiyat, kalite, kampanya, indirim gibi detaylardan daha etkili bir unsur olan müşteri güveninin oluşturulması uzun sürer. Fakat olası bir hatada güven kaybı hızlı bir şekilde ortaya çıkar. Bu nedenle e-ticarette müşteri güvenine önem vermek en önemli işlerinizden biri olmalıdır.
Bir tüketicinin hangi e-ticaret sitesinden alışveriş yapacağı ile ilgili kararını en çok etkileyen unsur güvendir. Güvenli olduğunu düşündüğü siteden alışveriş yapmaya her zaman daha yakındır. Ayrıca e-ticaret müşterileri, beğendikleri ürünleri sık sık sepetlerine eklerler. Satın almadan sepeti terk etme nedenlerinin başında ise e-ticaret sitesine karşı olan güvensizlik gelir. Dolayısıyla müşteri güveni, sepet terk oranını düşürmek için de önemlidir.
Bunlara ek olarak müşteri güvenini yüksek tutarsanız hem tekrarlayan alışverişler yapan sadık müşterilere sahip olursunuz hem de marka değeriniz yükselir.
E-ticarette güven sinyali, müşterilerde sitenin güvenilir olduğu algısını yaratan işaretlerdir. Bir e-ticaret sitesinde güvenlikle ilgili detayların görselleştirilerek gösterilmesindeki amaç, güven sinyali yaratmaktır. Bu işaretler sayesinde tüketici, bilinçli olarak veya bilinçaltında oluşan algıyla birlikte söz konusu e-ticaret sitesinin güvenli olduğunu kabul eder.
E-ticarette güven sinyalleri şu şekilde sıralanabilir:
Ödeme sayfasında güven sağlamanın en etkili yöntemlerinden biri, sayfa tasarımını doğru yapmaktır. Ödeme ekranı tasarımını diğer sayfalardan ayırmalı ve tüm detaylara dikkat ederek ayrıca tasarlamalısınız.
Ödeme sayfası tasarımı ile ilgili ilk detay sadelik ve düzendir. Sayfa sade olmalı, ödeme formu düzenli bir şekilde yerleştirilmelidir. Bu sayfada reklamlara yer vermemeli, dikkat dağıtıcı ögeleri kaldırmalısınız.
Hem internet kullanıcılarının hem de e-ticaret tüketicilerinin çoğunlukla mobil cihaz yani akıllı telefon kullandığını düşünürsek ödeme sayfasının mobil uyumlu bir tasarıma sahip olması gerektiğini de söyleyebiliriz. Mobil uyumluluk için gerekli optimizasyonu yaptığınızdan emin olmalısınız.
Ödeme sayfanızın güven vericiliğini artırmak istiyorsanız tasarıma güvenlikle ilgili detayları da ekleyebilirsiniz. Örneğin SSL sertifikasına ve 3D Secure ödeme sistemine ait logoları ödeme formunun yakınlarına yerleştirerek güvenilirlik mesajı verebilirsiniz.
Kullanıcı deneyimi hem güvenli kimlik oluşturma hem de müşteri memnuniyeti artırma konusunda etkili bir unsurdur. E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyiminin iyi olması için öncelikle hız sorunu olmamalıdır. Dijital çağda hız önemli bir etkendir ve saliseler bile müşterilerinizde güvensizlik duygusu oluşturabilir. Bu nedenle sitenizin mümkün olan en yüksek hızda yüklenmesini sağlamalısınız.
Kullanıcı deneyimi sadece güven için değil, satın alma kararları için de etkilidir. Tasarım, hız, kullanım kolaylığı ve yüksek hizmet kalitesi gibi detaylarla iyileştirebileceğiniz kullanıcı deneyimi, müşterilerinizin daha hızlı satın alma kararı vermesini sağlar. Ayrıca iyi bir alışveriş deneyimi yaşayan müşterilerin memnuniyeti artar. Bu da tekrar alışveriş yapmalarında etkili olur.
Güvenilir ödeme altyapısı, müşteri güvenini artırmak için olmazsa olmaz bir detaydır. Ödeme altyapısının yüksek öneme sahip olması nedeniyle birlikte çalışacağınız ödeme sağlayıcıyı doğru seçmeniz gerekir. Burada dikkat etmeniz gereken başlıca detay, ödeme sağlayıcının yasal uyumluluğudur.
E-ticaret sitenizde TCMB tarafından onaylanmış ve lisans almış ödeme sağlayıcıların altyapılarını kullanmalısınız. Ayrıca bu sağlayıcıların, uluslararası güvenlik standardına uyumluluğu gösteren PCI-DSS sertifikasına sahip olması çok önemlidir. Bu lisans ve sertifikalara sahip olmayan ödeme sağlayıcılarla çalışmamalısınız.
Ödeme altyapılarının önem taşıdığı konulardan biri de finansal bilgilerin güvenliğidir. Tüketiciler, kart bilgilerinin güvende olduğundan emin olmadıkları sürece alışveriş yapmazlar. Bunun için de 3D Secure gibi sistemleri kullanmalısınız. Bazı e-ticaret siteleri, ödeme sürecini hızlandırmak için bu sistemi devre dışı bırakır. Fakat bu ciddi bir güvenlik riski oluşturabilir. Dolayısıyla sitenizde mutlaka 3D Secure sistemine yer vermelisiniz. Bu adımı kapatma tercihini ise müşterilerinize bırakabilirsiniz.
E-ticaret sitesinde müşteri yorumları hem müşterilerinizin bilgilenmesi hem de sizin eksikleri görüp geliştirme yapabilmeniz açısından önem taşır. Bir müşterinin bir ürüne yorum yapabilmesi için öncelikle o ürünü satın almış olması gerekir. Bu da yorumların ürünü deneyimleyen kişilerden geldiğini gösterir. Yeni müşteriler de daha önce ürünü ve siteyi deneyimlemiş kişilerden fikir alma şansına sahip olur.
E-ticarette müşteri yorumlarının önemini Power Reviews’in anketi ile çok net görebiliriz. Bu ankete göre kullanıcılar %99,75’i, internetten alışveriş yapmadan önce yorumları okuyor. Yorumları satın alma kararlarının temel kaynağı olarak görenlerin oranı ise %98.
İstatistiklerden de anlaşılabileceği üzere e-ticaret sitenizde müşteri yorumlarına yer vermeniz, güven kazanımını ve satış oranlarını doğrudan etkiler. Bununla birlikte yorumlar sizin için bir çeşit istek, öneri ve şikayet kutusudur. Müşterilerinizin eksik olarak gördüğü konuları yorumlardan öğrenebilir, gerekli geliştirmeleri yaparak güven kazanımını artırabilirsiniz.
E-ticarette müşteri güveni sadece satış sürecinden değil, satış sonrası süreçten de etkilenir. Satış sonrası destek konusunda yetersiz kaldığınız anda müşteri güveni düşüşe geçer. Bu nedenle satış sonrası hizmetlerinizi tam kapsamlı hale getirmeli ve süreci sürekli geliştirmelisiniz.
Satış sonrası destek kanalı olarak müşteri hizmetleri servislerini kullanmalısınız. Çünkü bu yöntem, müşterilerinizle anlık ve hızlı iletişime geçmenizi sağlar. Taleplere hızlı dönen markalar ise tüketicilerin gözünde her zaman daha güvenli olarak kabul edilir.
Güvenli ödeme yöntemleri ile müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. Fakat bunu desteklemek için doğru ödeme çözümlerini seçebilmelisiniz. Sitenizde alternatif e-ticaret ödeme sistemlerine yer vermeli, müşterilerinize ödeme yöntemi özgürlüğü sunmalısınız. Ayrıca ödemeyi kolaylaştıran satış yöntemlerini de tercih ederek memnuniyete katkı sağlayabilirsiniz.
Öncelikle sitenizde birden fazla ödeme yöntemi bulunmalı. En çok tercih edilenler ise sanal POS üzerinden kartla ödeme, para transferi ile ödeme ve dijital cüzdan ile ödemedir. Bunlara ek olarak desteklenen banka sayısını yüksek tutarak daha geniş bir kitleye hitap etmenizde fayda var.
E-ticaret sitenizde kart saklama sistemlerine de yer verebilirsiniz. Bu müşterilerinize tek tıkla hızlı ödeme imkânı sunar. Ayrıca taksitli ödeme ve alışveriş kredisi ile ödeme gibi yöntemleri kabul etmeniz de müşteri güvenini ve satışlarınızı artırır. Çünkü bu yöntemleri kabul eden e-ticaret siteleri daha kurumsal görünür ve limit konusunda esnek olamayan müşterileriniz, ödeme kolaylığı sayesinde alışverişten vazgeçmeyip istedikleri ürünü satın alır.
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini artıran ödeme çözümlerine Ödero ile ulaşabilirsiniz. Koç Holding ve Token Finansal Teknolojiler çatısı altında, TCMB lisansı ve PCI-DSS Level-1 sertifikası ile hizmet veren Ödero ile güvenli bir şekilde ödeme alabilirsiniz. Ödero’nun ödeme çözümleri sayesinde müşterilerinize alternatif yöntemler sunabilir, satış kaybını önleyebilirsiniz.
Tüm bankalardan tek sözleşme ve tek komisyon oranı ile ödeme almak için hemen Ödero’ya başvurun.
E-ticaret dünyasını adım adım keşfetmek için diğer blog yazılarımızı inceleyebilirsiniz.