Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik Madde 48 Uyarınca Tüketici Hakları Bilgilendirme Formu

Şirketimize İlişkin Bilgiler:

Ünvan: Token Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş.

Adres: Ayazağa Mah., Mimar Sinan Sk. A Blok No21 /A 44 Sarıyer İstanbul

Ticaret Sicili Müdürlüğü ve Sicil No:İstanbul, 252183 – 5

Mersis No: 084704360380001

Vergi Dairesi ve No: Maslak Vergi Dairesi 8470436038

Elektronik Posta Adresi: destek@oderopay.com.tr

İnternet Adresi:  www.oderopay.com.tr

Bu bilgilendirme formu (Bilgilendirme Formu) ile, Şirketimiz tarafından sunulan hizmetlere ilişkin haklarınıza, kullanılabilecek erişim kanalları ile yenilikçi ödeme yöntemlerine, güvenlik ve koruma önlemlerine, ücretlendirmenin adil ve şeffaf bir şekilde yapılması gerekliliğine, şikâyet ve müracaat haklarınız ile ilgili yöntemlere ilişkin bilgilendirme amaçlanmıştır.

Bilgilendirme Formu’nda düzenlenmeyen konularda ve Bilgilendirme Formu ile Çerçeve Sözleşme arasında bir çelişki olması halinde Çerçeve Sözleşme hükümleri uygulanacaktır.

  • Ödeme Hizmetleri

Çerçeve Sözleşme hükümleri saklı kalmak üzere, onay ve talebiniz olmayan ödeme hizmetleri kullanımınıza sunulmaz. Herhangi bir ödeme hizmetini kullanmaktan vazgeçmeniz halinde, talebiniz derhal yerine getirilir ve ilgili ödeme hizmetinin sunumu durdurulur ve onayınız veya talebiniz olmadan tekrar kullanımınıza sunulmaz.

Ödeme hizmeti ile ilgili fonu kredi kartı ile ödemeniz durumunda, fon geri çekildiğinde ilgili tutar aynı kredi kartı hesabına yatırılır. Geri ödeme yapılmadan önce kredi kartınızın iptal edilmiş olduğu durumlarda, fon, adınıza açılmış bir ödeme hesabına geri ödenebilir.

  • Elektronik Paranın İhracı ve Geri Ödenmesi

Elektronik para ihraç etmek amacıyla bize veya Temsilcilerimize fon sağlamanız halinde gecikmeden elektronik para ihracını gerçekleştiririz ve size elektronik ortamda veya fiziksel olarak dekont veririz.

Elektronik paranın bir kısmının veya tamamının geri ödenmesini talep edebilirsiniz. İlgili kanun hükümleri saklı kalmak kaydıyla, talebiniz üzerine, elektronik paranın karşılığı olan fonun geri ödenmesine ilişkin işlemler en geç talebinizi aldığımız günden sonraki iş günü sonuna kadar gerçekleştirilecektir.

Çerçeve Sözleşme’de belirlenmiş ise, elektronik paranın geri ödenmesini talep etmeniz halinde geri ödeme talebi, (i) Çerçeve Sözleşme sona ermeden önce iletilirse, (ii) varsa son kullanma tarihinden önce iletilirse, (iii) son kullanma tarihinden itibaren bir yıldan uzun bir süre geçtikten sonra iletilirse, geri ödeme maliyetiyle orantılı bir ücret talep edebiliriz.

Elektronik para karşılığı fonu kredi kartı ile ödediğiniz durumda, elektronik paranın geri ödenmesi sadece aynı kredi kartı hesabına yapılabilecektir. Geri ödemeden önce kredi kartının iptal edilmiş olduğu durumlarda, elektronik paranın geri ödenmesi fon yatıranın adına (sizin adınıza) açılmış bir ödeme hesabına da yapılabilir.

  • Çerçeve Sözleşme, Değişiklikler ve Fesih

Hizmetlerimizin koşullarını düzenleyen çerçeve sözleşmeyi inceleyerek sözleşme kurulması öncesinde gerekli bilgileri edinebilirsiniz. Çerçeve Sözleşme’nin bir örneği www.oderopay.com.tr web sitesinde yer almaktadır. Sözleşmenizin bir örneği, talebiniz halinde, fiziksel olarak ya da kalıcı veri saklayıcısı ile size verilir veya sözleşme süresince erişiminize hazır bulundurulur.

Çerçeve Sözleşme’deki her türlü değişikliği, değişikliğin yürürlüğe girme tarihinden en az otuz gün önce size bildiririz. Bu süre içinde dilerseniz herhangi bir ücret ödemeksizin sözleşmenizi feshedebilirsiniz. Bu süre içinde sözleşmenin feshedilmemesi halinde değişiklik tarafınızca kabul edilmiş sayılır.

Çerçeve sözleşme, hem tarafınızca hem de Şirketimizce bir ay önceden bildirimde bulunarak feshedilebilir. (Hukuki olarak zorunlu olduğumuz ve/veya Çerçeve Sözleşme ile belirlenen durumlarda daha kısa sürede sözleşmeyi feshedebiliriz). Bu durumda ödeme hizmeti ücreti peşin olarak alınmışsa, fazla kısmı tarafınıza iade edilir. Fesih talebiniz alındıktan sonra, sözleşmede yer alan yükümlülüklerinizi yerine getirmiş olmanız kaydıyla, mümkün olan en kısa süre içerisinde fesih işleminizin gereklilikleri yerine getiririz.

Çerçeve Sözleşme’de kararlaştırdığımız durumda, sözleşmenin feshine ilişkin maliyetlerimizi talep etme hakkımız saklıdır.

  • Çerçeve Sözleşme Kapsamındaki Tekil Ödeme İşlemlerinde Bilgi Verme Yükümlülüğü

Tekil ödeme işlemleri bakımından yasal olarak gerekli bilgiler, herhangi bir ücrete tabi olmaksızın belirlediğimiz yöntemler ile ayda en az bir defa olacak şekilde düzenli aralıklarla talebiniz üzerine bilginize sunulur.

  • Bilgilendirme ve Ücretler

İlgili mevzuat gereği size sağlamamız gereken bilgiler için herhangi bir ek ücret talep etmeyiz. Mevzuatta belirlenenden daha sık veya farklı yöntemlerle bilgilendirilme talepleriniz ve ilgili diğer mevzuat gereği belirli bir şekilde yapılması zorunlu olan bildirim ve işlemler için ise işlemin maliyeti kadar bir ek ücret talep edebiliriz.

  • Ücret, Masraf, Komisyon veya Diğer Ödemeler

Tüm hizmetlerimize ilişkin toplam maliyet ve kullanım miktarını görebileceğiniz, tahakkuk ettirilen aylık ve yıllık ücretler, indirimler, kesintiler, işlem ücretleri, hesap işletim ücretleri, komisyonlar, sadakat puanları gibi kırılımları ayrı ayrı içeren bir ekstre, ücretsiz olarak ve tercihinize göre basılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile sunulur.

  • İlave Ücret ve İndirimler Hakkında Bilgilendirme

Gönderen olduğunuz durumlarda, ödeme aracının kullanımı için herhangi bir ücret talep edilmesi halinde bu durum ödeme işleminden önce tarafınıza bildirilecektir.

  • Ödeme Aracıyla İlgili Hak ve Yükümlülükler

Çerçeve sözleşmede, ödeme aracıyla gerçekleştirilecek ödeme işlemleri için bir harcama limiti kararlaştırılabilir.

Ödeme aracının hileli ya da yetkisiz kullanımından şüphelendiğimiz hallerde ödeme aracı kullanıma kapatılır ve ilgili mevzuatta yer alan bilgi verilmesini engelleyici hükümler ile güvenliği tehdit edici objektif nedenlerin bulunması hali dışında ödeme aracının kapatılmasının gerekçesi konusunda sizi bilgilendiririz.

Ödeme aracının kullanıma kapatılma sebebi ortadan kalktığında, onayınız alınmak kaydıyla ödeme aracı kullanıma açılır veya tarafınıza yeni bir ödeme aracı temin edilir.

Ödeme aracının kaybolması, çalınması veya iradeniz dışında gerçekleşmiş herhangi bir işlemi öğrenmeniz halinde, durumu derhal tarafımıza bildirmeniz gerekir. Bu kapsamda yaptığınız bir bildirim neticesinde ödeme aracının yenilenme ücreti tarafınıza yansıtılabilir.

Tarafımızca, hesap bilgisi hizmeti sağlayıcısı veya ödeme emri başlatma hizmeti sağlayıcısının ödeme hesabınıza hileli veya yetkisiz erişim sağladığı ya da hileli veya yetkisiz bir şekilde ödeme işlemi başlatmaya çalıştığı tespit edilirse ödeme hesabına erişimi engellenebilir. Bu durumda, ilgili diğer kanunlarda yer alan bilgi verilmesini engelleyici hükümler ile güvenliği tehdit edici objektif nedenlerin bulunması hali dışında, sizi erişimin engellendiği konusunda nedenleri ile birlikte mümkünse erişim engellenmeden önce, değilse erişim engellendikten hemen sonra bilgilendiririz. Ödeme hesabına erişimin engellenmesine neden olan durum ortadan kalktığında ödeme hesabı tekrar erişime açılır.

  • Yetkilendirilmemiş veya Hatalı Gerçekleştirilmiş İşlemlerde Bildirim ve Düzeltme Hak ve Yükümlülükleri

Yetkisiz ya da hatalı bir ödeme işlemini öğrendiğiniz anda en geç ödeme işleminin gerçekleştirilmesinden itibaren on üç ay içinde işlemin düzeltilmesini talep edebilirsiniz.

Düzeltme talebinizi mümkün olan en kısa süre içerisinde yerine getiririz ancak hileli kullanım, kasıt veya ağır ihmal durumlarına dair kuvvetli şüphe bulunması halinde düzeltme talebinizi yerine getirmeden önce makul bir süre boyunca araştırma yapabiliriz.

  • Alıcı Tarafından veya Alıcı Aracılığıyla Başlatılan Ödeme İşlemlerinde Geri Ödeme

Gönderen olarak hareket ettiğiniz ve alıcı tarafından yetkilendirilmiş veya alıcı aracılığıyla başlatılan ödeme işleminde yetkilendirme sırasında ödeme işlemine ilişkin tutarın tam olarak belirtilmemesi ve gerçekleşen ödeme işlemi tutarının, harcama geçmişi, sözleşme şartları ve ilgili diğer hususlar dikkate alınarak öngörülen tutarı aşması halinde gerçekleşen ödeme işlemi tutarının geri ödenmesini talep edebilirsiniz. Alınan malın tüketilmiş olması veya hizmetin alınmış olması halinde ise geri ödeme talep etme hakkınız bulunmamaktadır.

Geri ödeme talebinizi, ödeme işleminin gerçekleştirildiği tarihten itibaren iki ay içinde yapmalısınız.

Bu durumda geri ödeme, talebin alındığı tarihten itibaren on iş günü içinde yapılır ya da gerekçeleri ile reddedilir ve başvurulabilecek hukuki yollar belirtilir.

  • Verilerin Korunması

Ödeme hizmetinin gerçekleştirilmesi ile ilgili verilere Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ilgili düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla, yasalarca bize verilen yetki ve sorumluluklarımız kapsamında yalnızca sizi açıkça bilgilendirmek şartı ile erişebiliriz, bu verileri kullanabiliriz ve saklayabiliriz. Ödeme hizmetinin sunulmasıyla doğrudan ilgili olmayan sebeplerle bu verilere erişilmesi, verilerin kullanılması ve saklanması yalnızca onayınız ile mümkündür.

  • Ödeme Emrine İlişkin Süreçler

Sözleşmede düzenlenen şartların yerine getirilmesi halinde, mevzuatta aksi düzenlenmeyen durumlarda veya haklı bir neden olmadığı sürece ödeme emrini başlatmayı veya yerine getirmeyi reddedemeyiz. Reddetmemiz halinde, kanuni bir engel bulunmuyorsa veya güvenliği tehdit edici objektif nedenler yok ise, red gerekçemizi ve varsa redde sebep olan hataların ne şekilde düzeltilebileceğini en geç ödeme emrini aldığımız günü izleyen iş günü sonuna kadar size bildiririz.

Aksi kararlaştırılmadıkça, ödeme emri, Şirketimiz tarafından alındıktan sonra geri alınamaz.

Alıcı onayı alınmadıkça, ödeme işleminin alıcı tarafından, alıcı aracılığıyla veya ödeme emri başlatma hizmeti sağlayıcısı tarafından başlatıldığı durumlarda, ödeme emrini ilgili ödeme hizmeti sağlayıcısına ilettikten veya işlemin gerçekleştirilmesi için ilgili ödeme hizmeti sağlayıcısına onay verdikten sonra ödeme emri geri alınamaz. Ayrıca bu işlem için Çerçeve Sözleşme’de kararlaştırmamız halinde katlandığımız maliyetle orantılı bir ücret talep edebiliriz.

Alıcı onayının alınması kaydıyla, gönderen olarak doğrudan borçlandırma yöntemiyle yaptığınız ödeme işleminde, ödeme emrini en geç fonların hesaba borç kaydedilmesi için kararlaştırılan günden önceki iş günü sonuna kadar geri alabilirsiniz. Ayrıca bu işlem için Çerçeve Sözleşme’de kararlaştırmamız halinde katlandığımız maliyetle orantılı bir ücret talep edebiliriz.

  • Gönderilen ve Alınan Tutarlar

Gönderen olarak yaptığınız işlemlerde, aktardığımız tutar üzerinden herhangi bir kesinti yapmayız. Aktarım sonrası hesabınızdaki bakiye, işlem ücretinden az ise işlemi reddedebiliriz.

  • Ödeme Hesabına Yapılan Ödemeler

Gönderen olarak ödeme emrinizi aldığımızda, her halükarda en geç izleyen iş günü sonuna kadar ödeme işleminin tutarını alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısının hesabına göndeririz. ****Yazılı sözleşme ile başlatılan işlemlerde bu süre bir iş günü uzatılabilir.

Alıcı olduğunuz durumda ödeme işlemi tutarının hesabımıza geçtiği iş gününün sonuna kadar bu tutarı ödeme hesabınıza aktararak kullanımına hazır hale getiririz.

  • Sorunlu Ödemeler

Gönderen olarak gerçekleştireceğiniz işlemlerde, ilettiğiniz kimlik tanımlayıcının hatalı olması halinde, ödeme işleminin gerçekleştirilmemesinden veya hatalı gerçekleştirilmesinden sorumlu tutulamayız. Kimlik tanımlayıcıya ilave bilgiler sağlanmış olsa dahi, işlemin sadece kimlik tanımlayıcı ile gerçekleştirilmesinden sorumluyuz.

Hatalı ödeme işlemlerine konu olan fonun geri alınması için gerekli işlemleri gerçekleştireceğiz ancak Çerçeve Sözleşmede belirlediğimiz ücretleri talep edebiliriz.

Hatalı ödeme işlemine konu olan fonların geri alınamadığı durumda, yazılı talepte bulunmanız koşuluyla, hukuki yollara başvururken kullanabileceğiniz, elimizde bulunan konu ile ilgili tüm bilgi ve belgeleri size sağlarız.

Gönderen olarak ödeme emri verdiğiniz işlemlerde, ödeme işleminin doğru gerçekleştirilmesinden Şirketimiz sorumludur.

Ödeme emrinin alıcı tarafından veya alıcı aracılığıyla verildiği gerçekleştirilmeyen veya hatalı gerçekleştirilen ödeme işleminde, alıcı olmanız halinde ve talebiniz üzerine gerçekleştirilmeyen veya hatalı gerçekleştirilen ödeme işleminin nedenlerini tespit etmek için gerekli çalışmaları yaparız ve ulaştığımız sonuçları ücretsiz olarak size bildiririz.

Ödeme işleminin Şirketimizin herhangi bir kusurundan veya sorumluluğunda bulunan altyapı ve hizmetlerdeki bir hatadan kaynaklanan nedenlerle gerçekleştirilmemesi veya hatalı gerçekleştirilmesi sonucunda ödemek durumunda kaldığınız faiz ve ücretleri tazmin ederiz.

  • Şikâyet ve İtirazlar

Ödeme hizmetiyle ilgili olarak yapılan şikâyet ve itiraz başvurularınız, başvuru tarihinden itibaren yirmi gün içinde başvurunuzu gerçekleştirdiğiniz yöntem kullanılarak cevaplandırılacaktır. Detaylı bilgiye https://oderopay.com.tr/yardim-merkezi adresinden ulaşabilirsiniz.

  • Mücbir sebep

Şirketimiz, kendi ihmal ve kusurundan kaynaklanmayan hallerde, mücbir sebep durumunda veya diğer kanunların öngördüğü yükümlülükler gerektirdiğinde (i) ödeme işleminin onaylanması, (ii) ödeme emrinin alınması ve sorunlu ödemelere ilişkin yükümlülüklerinden sorumlu değildir.

  • Alternatif Erişim Kanalları ile Yenilikçi Ödeme Yöntemleri

Geleneksel ödeme yöntemlerine alternatif oluşturan ödeme ve elektronik para hizmetlerimizi, elektronik kanallarımız üzerinden sunmaktayız. Token Ödeme olarak finansal teknolojideki yenilikleri yakından takip ediyor, müşterilerimize sunduğumuz ürün ve hizmetler ile erişim kanallarını çeşitlendirmek amacıyla sürekli çalışıyoruz.

  • Güvenlik ve Koruma Önlemleri

Token Ödeme olarak sunmakta olduğumuz ürün ve hizmetlerin güvenliğini sağlamak en önemli önceliklerimiz arasındadır. Bu konu hakkındaki bilgilendirmelere ve kullanıcı olarak sizin tarafınızdan alınması gereken önlemlere https://oderopay.com.tr/dolandiricilik-ve-supheli-islem adresinden ulaşabilirsiniz.